Jag börjar jobba imorgon. Ska bli riktigt skönt efter en längre tid med pappaledighet och distansstudier. Sysselsättningen är en liten skräll: Jag ska bygga hus. Eller husblock om vi skall vara petiga. Kanske inte något man förknippar med mig egentligen, men det skall bli kul att jobba igen och lära mig något nytt. Nästa vecka blir lite svettig då jag börjar jobba 05.15 måndag till fredag.
Blir arbetskamrat med en av sveriges största talanger inom uthållighetsidrott:
Som ni kanske förstår fick jag åka finbil idag. Massage ingick i åkturen.
Andra stora saken of the day: Jag har anmält mig till Mörksuggejakten. Tänkte först anmäla mig i motionsklass, för att köra kunna köra CX. Lite sticka-i-ögonen-på-andra-cykling alltså. Men då motionsklassen startar fem minuter efter tävlingsklasserna blev det inte lika aktuellt. Elit it is. Och för första gången ever tänker jag anpassa tempot i startbacken efter min egna kapacitet. Alla andra år har jag försökt åka lika snabbt som duktigare cyklister uppför den där backen, vilket alltid har medfört låg fart på loppets avslutande 3-4 mil. Taktiken är nu istället att hålla igen uppför till bergspriset och sedan spurta in i mål.
2010-06-30
Vinn en fristart till Velofondo
Jag tävlar i Henrik Öijers blogg, vinn en fristart till cykelloppet Velofondo som avgörs i Vårgårda den 31:a juli.
När ni skriver en kommentar, var noga med att lämna någon form av kontaktinfo så att jag kan nå den som vinner. Tävlingen pågår till fredag 2:a juli klockan 17:00.
Etiketter:
Tävling på bloggen
Duktig idiot
Eftersom många arrangörer brukar vilja ha (läs: kräver) klubbvis anmälan och att det väl nästan varit tvunget vid SM så tog jag, på eget initiativ, på mig att anmäla Falu CKs cyklister till MTB-SM i Rättvik. Sista anmälningsdag var igår, så jag väntade till igår kväll med att skicka in anmälan ifall några skulle höra av sig sent till mig. Samlade ihop alla cyklister, vilka tävlingar (tempo/XC) de skulle köra och letade reda på licensnumret till de som inte visste eller var osäkra. Tänkte att det kanske var som på Landsvägs-SM, ett formulär där man fyllde i alla cyklisters namn, kryssade i vilka tävlingar de skulle ställa upp i och deras licensnummer. Men nejdå. Det var ett internetformulär för anmälan. Där man bara kunde göra en anmälan i taget. Och inte ens anmälan per cyklist, utan en anmälan per tävlingsstart. Så om en cyklist önskade köra tempo och XC så var jag tvungen att göra två anmälningar. Dessutom behövde födelseåret vara med. Så det blev lite mer sökande efter födelseår och en massa formulärskrivande sent igår. Hann ganska precis på minuten skicka in sista anmälan till de individuella tävlingarna innan tisdag blev onsdag. Anmälan av stafettlagen blev någon minut sen, men det ska nog inte behöva göra något.
Som en bonus ger varje anmälan ett referensnummer som skall anges vid betalning. Alla 34 anmälningar bör alltså betalas var för sig också. Vilket innebär en del merarbete. Jag har dock mejlat IK Jarl och frågat om vi inte kan göra bara en inbetalning för alla Falu CKs starter. Det jag trodde skulle ta "några minuter" tog nu snarare en och en halv timme.
Så kan det gå när man vill göra något bra.
Idag känns min hals lite bättre, men det regnar ute och lär göra det hela dagen. Så jag slipper kanske träna också idag. Funderar på att anmäla mig till Mörksuggejakten, behöver lite träningsmotivation och sista anmälningsdag är idag.
Som en bonus ger varje anmälan ett referensnummer som skall anges vid betalning. Alla 34 anmälningar bör alltså betalas var för sig också. Vilket innebär en del merarbete. Jag har dock mejlat IK Jarl och frågat om vi inte kan göra bara en inbetalning för alla Falu CKs starter. Det jag trodde skulle ta "några minuter" tog nu snarare en och en halv timme.
Så kan det gå när man vill göra något bra.
Idag känns min hals lite bättre, men det regnar ute och lär göra det hela dagen. Så jag slipper kanske träna också idag. Funderar på att anmäla mig till Mörksuggejakten, behöver lite träningsmotivation och sista anmälningsdag är idag.
Etiketter:
Cykling,
Falu CK,
Långloppscupen,
MTB SM 2010
2010-06-29
Vi har varit på stan
Där vi har...
...ätit glass...
Nu är mamma på jobbet och vi försöker överleva på egen hand. Än så länge går det bra.
2010-06-28
Topp 5 - anledningar till att kliva av SM-linjet
Foto: Cyclesport.se Här ser ni sju killar som inte klev av linjeloppet i fredags, ser de glada ut? Nej, precis.
Topp fem - anledningar till att kliva av SM-linjet #5
- Om jag kliver av självmant så har jag inte blivit avhängd.
Topp fem - anledningar till att kliva av SM-linjet #4
- Jag kunde ta bilder på täten att ha i bloggen.
Topp fem - anledningar till att kliva av SM-linjet #3
- Jag kunde avvika i tid för att hinna hem och fira midsommar med familjen.
Topp fem - anledningar till att kliva av SM-linjet #2
- Jag slapp bli så där trött och sliten som många andra blev. Se bara bilden ovan för exempel.
Topp fem - anledningar till att kliva av SM-linjet #1
- Jag fick chansen att se Sveriges bästa cyklister göra upp om den blågula tröjan och snacka skit med de andra åskådarna.
Jag fick förresten SMS från Fredrik Ericsson igår angående slungan som jag skrev om igår. Det var nämligen hans slunga som jag hittat, och så här skrev han i sitt SMS till mig:
"Din analys var klockren... Stor-Steve hade precis attackerat så jag hann bara slita åt mig en flaska, en coca cola, en gel och en kanelgiffel ;-)"
Topp fem - anledningar till att kliva av SM-linjet #5
- Om jag kliver av självmant så har jag inte blivit avhängd.
Topp fem - anledningar till att kliva av SM-linjet #4
- Jag kunde ta bilder på täten att ha i bloggen.
Topp fem - anledningar till att kliva av SM-linjet #3
- Jag kunde avvika i tid för att hinna hem och fira midsommar med familjen.
Topp fem - anledningar till att kliva av SM-linjet #2
- Jag slapp bli så där trött och sliten som många andra blev. Se bara bilden ovan för exempel.
Topp fem - anledningar till att kliva av SM-linjet #1
- Jag fick chansen att se Sveriges bästa cyklister göra upp om den blågula tröjan och snacka skit med de andra åskådarna.
Jag fick förresten SMS från Fredrik Ericsson igår angående slungan som jag skrev om igår. Det var nämligen hans slunga som jag hittat, och så här skrev han i sitt SMS till mig:
"Din analys var klockren... Stor-Steve hade precis attackerat så jag hann bara slita åt mig en flaska, en coca cola, en gel och en kanelgiffel ;-)"
Etiketter:
Cykling,
SM på Sollerön
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)



