Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2019-11-01

Idag börjar vinterträningen och i år har jag ett par nyheter!






Hej och god morgon!

Vi börjar väl i rätt ände och avhandlar gårdagen först. Cykling både till och från jobbet på sista dagen av säsongsvilan. Inget märkvärdigt egentligen förutom att jag på hemvägen jagade en husbil, kom upp i 61.5 km/h med crossen och noterade 177 i puls. Skoj sådant där!

Idag börjar vinterträningen för både mig och många andra, skönt ändå att vi är "överens" om detta så att inte folk börjar vinträna i oktober. Visst finns det undantag, men de som kör igång för tidigt kan man skaka på huvudet åt eftersom dom är ett fåtal. Förr brukade vinterträningen börja lite senare för de flesta men nu verkar månadsskiftet oktoeber/november ha blivit någon slags inofficiell start för väldigt många tävlingscyklister. Intressant företeelse det där. Längdskidåkarna har väl någon vecka som dom brukar dra igång försäsongsträningen på. Om vi alla är överens så slipper man hetsa om att starta vinterträningen tidigast och så vidare.

Jag har ett par nyheter till denna vinterträning. Dels så hämtade jag ut en viktväst igår, har tänkt på det länge men nu tänkte jag testa att ta med den i min träning. Vi får se vad jag kommer fram till där men alltid intressant att testa något nytt.


En annan sak är att jag inte ska äta godis. Ska också låta bli annat, men har inte riktigt skrivit ner en lista än. Därför åt jag godis igår men från och med nu så är det stopp. Senaste åren så har jag tagit en paus från godiset någon gång kring nyår men nu skippar jag godiset från start. Gött då att Linda hade köpt 1,4 kilo godis till alla barn som skulle komma förbi och säga "bus eller godis" igår. Tur att vi ändå bor så avsides att vi slipper en massa besök så allt godis blev kvar till oss...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar