Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2019-10-09

Två KOM och två andraplatser

Hej och god morgon i stugorna!

Dag tre med svintidig uppstigning. Igår morse var jag lite trött då jag faktiskt hade svårt att somna, men i natt sov jag istället som en bebis. Hoppas därmed kunna vara lite piggare idag igen trots att jag nu gått upp klockan fem, tre dagar i rad och dessutom cyklat både igår och i förrgår.

Gårdagens pendling blev en ganska grå och mörk historia. Först mörker och dimma i Falun men när jag kom till Borlänge så försvann dimman och det sprack faktiskt upp lite. Upplevdes dock desto kallare och fukten på hjälm och klockan frös till is sista biten till jobbet. Hade siktat in mig på att sno tillbaka ett par Strava-KOM här i Falun och lyckades väl med den uppgiften. Kändes gött det!





På hemvägen så tog jag faktiskt också sikte på ett par bonus-KOM. Missade dock det ena med en sekund, det andra med sju sekunder och på köpet en delsträcka med en sekund. Hade väl kanske inte vad som krävdes där helt enkelt. Det blev ändå några nya troféer till samlingen på Strava så dagen sammanfattas som succé. Har annars mest känt att jag förlorat mina KOM på senare tid, det börjar väl bli så dags att se till att jag åtminstone har några kvar.

Det här med att oktober är min vilomånad går därmed sådär. Men jag vilar upp mig mentalt! Ska se till att vila även för det fysiska, var så lugna.

En bild från hempendlingen genom Olsbacka denna gråa gårdag.

Dagens transportcykling ser ut att kunna bli något fuktig men jag är ju vattentät så jag tror mig kunna klara av även den utmaningen. Ska dricka upp mitt kaffe och ställa i ordning lite här hemma innan jag rullar. Vi hörs snart igen!

Strava-data:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar