Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2019-10-20

Se världscupen i cyclocross från Bern samt SWE-Cup från Täby live!

Hej!

Om ni vill kika på cyclocross world cup från Bern idag så slå en kik här: https://www.redbull.com/int-en/events/uci-cyclo-cross-world-cup-2019-bern Damernas sändning startar 12:55 och herrarnas sändning startar 14:25, loppen startar 13:00 och 14:30.

Vill ni hålla koll på SWE-Cup så körs ju Stockholms UCI-tävlingar i CX denna helg på en nybyggd bana i Täby. Wietse Bosmans är där och tar hem förhållandevis enkla UCI-poäng och prispengar. Wietse blev tvåa på U23-VM i cyclocross 2013, före Wout van Aert. Han har också varit tvåa en gång tidigare på U23-VM, har blivit belgisk mästare samt vunnit världscupen i samma klass. Igår vann han med nästan två minuter. Bästa svensk blev svenska mästar'n David Eriksson på en tredje plats. Om ni vill följa dom tävlingarna live så gör ni det här: https://solidsport.com/scf/watch/stockholm-cyclocross-weekend-dag-2 Sändningarna pågår genom alla klasser, damer elit startar 13:40 och herrar elit 14:35. Juniorer blandat med lite gubbar kör 12:45.


På ett privat plan så tänkte jag fixa här hemma med lite grejer idag, vädret fortsätter att imponera med sin uselhet så det lockar inte direkt till uteaktivitet. Regn hela dagen idag igen. Men. Om man ska tro långtidsprognosen så blir det uppehåll hela nästkommande vecka!


Igår kväll så var vi ute på ficklampspromenad, Linda jag och tre av barnen. Idag åkte Linda med sina barn söderut för innebandymatcher så det blev en tidig morgon för oss. Något jag känner lite i ögonen nu också trots att jag lyckades slumra lite i soffan efter att de hade åkt.

Annars så vilar jag på. Eller ja, jag cyklar ju till/från jobbet tre till fyra dagar i veckan men kör liksom mer lugnt än hårt och sådär. Håller mig igång men stressar inte kroppen, kommer bli galant till vinterträningen! Nu ska jag fortsätta fixa lite här hemma innan det blir lunch, cyclocross och så vidare..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar