Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2019-10-26

Motala motormuseum


Hej och god morgon från Motala!

Ja, just nu är jag på ett hotell i Motala, utanför fönstret så ser det väldigt blött och grått ut. Linda är, i egenskap av grengruppsrepresentant, med på ett möte med Långloppscupen och alla deras arrangörsföreningar. Vi kom hit igår och fick snacka lite cykel med dom som var här, mycket trevligt att få prata både utveckling och gamla minnen.

Bilden ovan får vara någon slags bevis på att jag cyklade igår. Motvind, slitna ben, nästan bara uppförsbackar och regntunga grusvägar till jobbet. Det tog 1.04 istället för dom mer vanliga 55 minuterna. Ibland går det bara lite tyngre.

När Linda är klar på mötet så ska vi styra mot vår nya hemort Oskarshamn. Nej, kanske inte hemort men Linda har en lägenhet där nu eftersom hon jobbar med O-ringen Oskarshamn 2022. Så nu ska vi dit så att jag får se orten och naturen däromkring.

Igår åt vi mat på Hotell Nostalgi här i Motala och där finns Motala motormuseum. Har ni varit där? Jag är inte speciellt bilintresserad, men jösses vilket ställe! Där kan man slå ihjäl rätt mycket tid och det var så mycket mer än vad jag först trodde.

Ha det gött så hörs vi, cykla lugnt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar