Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2019-10-23

Från mörker till mörker

Hej och god morgon!

Det blev en hyfsat lång arbetsdag igår, en sådan där dag då det är mörkt när jag tar mig till jobbet och mörkt när jag ska hem. Snart är väl alla dagar så förvisso, men igår fick jag en försmak på det.

På väg till jobbet så hade jag pigga ben och kroppen var mest yeah yeah wow wow, tänk vad tre vilodagar kan göra. Att det blåste motvind gjorde nästan inget och jag hade inga större problem med att ta mig till jobbet. Kroppen gick mest av sig själv. Största problemet var väl dessa mörka figurer som är ute nu för tiden. Helsvarta kläder och inga reflexer. Vissa människor cyklar också utan belysning i mörkret och det var ju inte bara en gång som dom där mörka figurerna kunde tacka min reaktionsförmåga och hypervassa teknik för att dom inte fick ett bockstyre i magen.

På väg hem då... Jo alltså när man cyklar till jobbet, äter lunch vid halv ett och sedan cyklar hem kvart över sex. Då har då åtminstone jag hunnit bli hungrig igen. Kände mig riktigt svag under hempendlingen och för er med lokalkännedom så funderade jag i Olsbacka på att stanna på City Gross i Falun för att köpa något att äta. Där gick inte riktigt kroppen av sig självt och jag får nog tacka medvinden för att jag överhuvudtaget kom hem. Svag de luxe.

Mon velo. Eller min cykel, som det heter på svenska.

Fick uppleva när det ljusnade på morgonen, sådant gör ju sjukt mycket också. En soluppgång ger så mycket energi!

Idag då? Jovars, det blir cykling idag igen. Är riktigt trött dock men det ska väl gå ändå, lite frisk luft på det här så ger det sig nog. Ska åka hem lite tidigare idag också så jag slipper kanske mörkret på hemvägen och väl hemma så ska jag agera testledare sen också. Det blir kul!

Såg igår också att Emilia Fahlin kört hem hem en plats på OS till Sverige. Såg också att Lisa Nordén körde bra på ett tempolopp i helgen och det verkade också vara en jakt på OS-plats. Tror dock att det bara är en cyklist som får köra både tempot och linjet på OS. Så vi får väl följa det där och se vem som får åka.

Nu börjar det bli dags att rulla här, vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar