Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2019-09-06

Uteaktivitet med Frida och pepp inför Vildmarksloppet


Hej och god kväll i fredagsmyset!

Frida sitter här bredvid mig och leker med sitt godis just nu. Vi har lite tid med bara varandra idag och det är väl så mysigt. Idag när vi hade cyklat hem från dagis så ville hon fortsätta på grusvägen på bilden ovan. För att den är så mysig. När vägen tog slut så ville hon springa lite i skogen, "som orientering". Skoj med en unge som gillar uteliv, lek och rörelse. Det blir väl mindre av den varan när hon blir större kanske så jag får passa på... Vi tävlade i löpning och vilade sedan en stund på bänken. Frida vann.

Imorgon är det alltså dags för Vildmarksloppet och jag är faktiskt lite nervös över det där. Jag kommer ju att ha ont i många dagar efteråt. Jag är alltså inte nervös över någon speciell placering eller tid, utan om kroppen kommer hålla ihop hyfsat under loppet och hur lång återhämtningen blir efteråt. Löpningen kommer ju att förstöra benen totalt, frågan är bara hur långt in i loppet jag hinner innan jag avsevärt måste dra ner på tempot. Ska bli spännande att se.
Jag tänkte ha en ganska, tror jag, ambitiös målsättning med att klara mig igenom det på mindre än tre timmar. Det motsvarar 5:37-5:38-tempo. Inga problem att hålla det i början, men i tre mil..? Dessutom så är jag ju fortfarande påverkad av min löpträning i måndags och tisdags. Inte helt optimalt men jag har en hel natt till på mig att återhämta mig på.
Fötterna känns i alla fall okej och det är nog nästan viktigast. Dessutom vilar jag idag så benen borde vara pigga om än något stela. Linda och Frida ska stötta mig ute i skogarna också, kommer nog att behövas.

Om det går bra imorgon så ska jag nog unna mig ett par löparskor också...

Vi hörs imorgon igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar