Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2019-09-16

Krispig idag

Hej och god morgon!

Ny vecka, nya möjligheter. Visst är det väl så? Vi kör på det i alla fall och så får vi se vad som händer. 

Jag är vaken, men inte pigg. Tre timmars cyklande och nio timmar i bil sätter väl sina spår. Först en timme bil till tävlingen, sedan en timme bil från tävlingen och slutligen ca: 7 timmar i bil hem också. Men på ett par dagar så borde jag ha återhämtat mig helt från långloppet plus annat. 

Apropå återhämtning så blev jag så glad under uppvärmningen igår, för första gången sedan jag sprang Vildmarksloppet så kände jag mig pigg. Under väckningspasset dagen innan så var jag nämligen allt annat än pigg och undrade hur den där tävlingen egentligen skulle gå. Inflammation i baksidan av knät, muskelknutor i ryggen och allmänt stel och öm i kroppen fortfarande. Men under uppvärmningen så var allt sådant som bortblåst. Så jag bestämde mig för att ge kaffet och se hur långt det räckte. Skoj skoj! 

Skriver mer om tävlingen senare idag, för nu lär jag ta mig till jobbet också. Helst ska jag då ha hunnit packa ihop lite cykelgrejer så att jag kan cykla hem därifrån också. #trasigbil 

Så här såg jag ut igår, nöjd över att det regnade inför start. 

Såg att ett känt elitlag i cykel hade bråttom hem igår. Väldigt bråttom. Kanske inte så snygg reklam för sponsorer, laget och cykelsporten att ha sådär bråttom i lagets bil. Jag höll hyfsad marschfart längs motorvägen när dom fullkomligen blåste förbi. 

Plockade hem ett par hjul från Åstorp åt en falubo också, varken första eller sista gången som Linda och jag agerar transportpartner mellan Dalarna och Skåne. Lite kul faktiskt. 

Nej, nu ska kaninen Kiwi få lite mat och sedan måste jag rulla. Vi hörs senare idag igen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar