Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2019-08-14

Tempo SM live och resultat samt Zwift Classics

Hej och god kväll!

Ber om ursäkt för att morgoninlägget uteblev. Jag hade först tänkt blogga på morgonen, sedan på förmiddagsrasten och sedan på lunchen men det är mycket nu. Så det blir ett litet inlägg här hemifrån istället. Sitter nu med en Nocco och en dator för att skriva av mig lite och tipsa er.

Det jag vill tipsa er om är att kika på Tempo-SM live här, pågår just nu och Tobias Ludvigsson går ut sist 18:54: https://solidsport.com/scf/watch/sm-i-tempo-elit

Lisa Nordén vann damklassen för tredje året i rad. Nathalie Eklund som gör SM-debut blev tvåa, en minut och 14 sekunder efter Lisa. Hanna Nilsson blev trea.


Att jag dricker Nocco nu kanske kan tyckas dumt då det kommer ge mig en koffeinkick som kommer räcka långt in på kvällen. Men idag ska jag köra den andra Zwift Classic-tävlingen. Kommer bli sjukt intensivt det med, hela cyklingens e-sportelit är på plats och jag är rankad 24:a av dom ca: 80 deltagarna. Senast var jag rankad runt 30 något och slutade 45:a. Idag ger jag kaffet igen och nu ska det väl gå bättre än 45 hoppas jag. Samuel Brännlund är med och han är rankad fyra, en av favoriterna idag alltså.

Vi ska köra två varv på Bologna TT,. alltså samma bana som tempot på Girot med en svettig backe på slutet. Vi kör den fram och tillbaka och sedan målgång på toppen andra gången. KOM:et i backen är på 6:05 så man hinner bli trött.
Det där kommer att svida gott. Speciellt första gången givetvis. Andra gången upp så gissar jag att fältet redan är splittrat och då brukar det gå mer kontrollerat. Samtidigt ska det ju spurtas på slutet, men alla har liksom redan lärt sig sin plats.

Loppet jag kör kommer att sändas live i kväll. Sändningen startar klockan 20:00 och loppet startar 20:04:





Tack och hej från kökskontoret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar