Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2019-08-18

Snöå bruk igår, nya äventyr idag!

Hej och god morgon!

Idag ska Linda och jag ut på äventyr, det kommer att bli sjukt skoj det. Men, det får ni läsa om imorgon. Istället så ska ni idag få läsa om min gårdag.

Vi styrde ju, som ni vet, bilen mot Dala-Järna och Snöå bruk. Där var vi första gången i november i fjol och pratade om att markera upp cykelbara leder. Nu har dom två leder markerade och klara utöver den XC-banan som byggts vid området. Eller ja, det var som Peter sa igår att klara blir dom nog aldrig. Peter är en av dom som jobbat mycket med stigarna där och han svarade också på vår förfrågan via Facebook om någon ville hänga med oss. När vi kom fram till Snöå bruk så satt Peter och Fredrik där så vi fick inte bara en utan två guider med oss.

Det blev en tur med mycket gott snack och trevliga stigar. Totalt så hann vi med fem mils cykling där Peter och Fredrik även visade oss pärlor som inte var markerade (ännu?). Potentialen är fortsatt stor.


















Då det kom lite regn på slutet av rundan så var det skönt att komma in i Ryggåsstugan för en våffel-fika efteråt. En liten stuga mitt ute i skogen. Som var helt fullsatt! Linda och jag fick det sista lilla bord som fanns. Imponerande.

På väg hem så stannade vi för att plocka lite svamp också, sedan fick vi äta gott och dricka gott hemma framför orienteringsstafetten på TV.


Ja, just det. Innan maten och vinet så hann jag med att Zwifta lite också. Det blev ju en riktig höjdardag det där!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar