2019-08-05

Kalugapasset och halva Cykelvasan

Hej och god morgon från Stennäset!

Hemma igen sedan någon gång efter klockan nio igår kväll. Inte superpigg just nu men det släpper förhoppningsvis snart. Hade nästan varit konstigt att vakna pigg idag efter AIM Challenge i lördags och så en massa cykling och lite bad i Experium på det. Samt några timmar i bil.

Vi började gårdagen med att packa ihop oss, äta frukost och packa i allt i bilen. Utcheckning från Ski Lodge klockan 10 och badet på Experium öppnade klockan 10. Knappas ett sammanträffande?! Så när vi var utcheckade, inpackade och klara så gick vi och väntade på att badet skulle öppna. Vi var i princip först in (det satt en gubbe där i bassängen och jag vet inte hur han kommit förbi oss...) och plaskade runt där ett tag. Efter badet så körde vi till Rörbäcksnäs och åt lunch på Longhorn Restaurant & Pub. Det hör till när man är i Rörbäcksnäs att man också äter där.

Mätta och belåtna så åkte vi till MTB-parkeringen där många fler också hade valt att spendera sin söndag med att cykla utmärkta leder i Rörbäcksnäs. Axel och jag körde Kalugapasset medan Linda och Freja rullade iväg på Byrundan.

Efter Rörbäcksnäs-trampandet så hoppade Freja i plurret, Linda skarvade en runda och sedan var det bara att packa om bilen. Mot Vasaloppsstarten!

Planen från början var att jag skulle cykla lite snabbt från Berga by till Oxberg. Därifrån så skulle Linda och Axel köra till Mora. Axel ska köra korta varianten av Cykelvasan i helgen nämligen. Men mina ben var slitna, det blåste motvind och Axel var trött. Så vi planerade om lite och jag trampade istället till Evertsberg bara där jag blev upphämtad. Gott så! Det där AIM Challenge hade tydligen gjort mig lite trött i benen..

Här vann jag ett spurtpris 2016!

Lite Cykelvasa-bilder. Mycket grusväg i början, men det finns fina partier också. Fort går det i alla fall när tävlingen passerar här.