Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2019-08-07

Det blir inte alltid som man tänkt sig och tips till Cykelvasan



Hej och god morgon!

Sexton minuter och 50 sekunder. Inklusive uppvärmning och nedvarvning. Det är inte jättemycket träning det men igår var det vad jag fick ihop. Bättre med lite träning än ingen träning, som jag brukar säga. Så här tätt inpå Cykelvasan så kan jag ju också trösta mig med att man ska dra ner på mängden men behålla intensiteten i träningen. Skulle egentligen kört ett Zwift-race klockan nio men när jag valde att gå in i eventet så hamnade jag inte i rätt värld eller i någon startfålla. Men jag stod som om jag skulle köra och tiden räknades ner till starten och starten gick. Bara det att jag var ensam och i New York och inte i London. Kanske något knas efter att jag precis hade uppdaterat Zwift. Startade om eländet och anmälde mig till ett 9.8 km kort race 40 minuter senare. Så fick det bli. Krångligt Wi-Fi gjorde att jag fick ge plattan i mattan inledningsvis, så bra träning blev det i alla fall av det.

Eller vad sägs om 5 min på 388 watt eller 10 min på 355 watt? Mycket för mig i alla fall.

Så här inför Cykelvasan så får man läsa så många tips och trix inför loppet. Hela internet är fullt med goda tips och råd. Snälla, tänk lite på vad det är för källa på dom där tipsen bara innan ni suger i er allt. Ibland blir man ju mörkrädd. Det är väldigt många på internet som tror att dom är cykelexperter eller kan massor om Cykelvasan bara för att dom använder sociala medier. Så är det givetvis inte.

Håll igång även denna vecka, ha roligt och är målsättningen att ta sig i mål så kör dig inte helt slut. Det får bli mina tre tips inför loppet.

1 kommentar:

  1. Ge exempel på gökar med kul tips! Det lät ju underhållande 😂

    SvaraRadera