Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2019-07-31

Vi ska köra AIM Challenge

Hej och god morgon!

Här om dagen så satt vi och kikade i Visit Dalarnas kalender för att se vad som fanns att göra till helgen. Där stod AIM Challenge, en sex timmar lång multisporttävling. Så nu ska vi köra den. Vad kan vi om multisport, kanske ni tänker nu och då kan jag förklara att det är inte mycket. Men vi kommer säkert att få lära oss något på lördag. Tävlingen har start och mål i Lindvallen, Sälen och banan är såklart hemlig. Eller det går ut på att orientera sig till så många kontroller som man hinner på dom där sex timmarna. Olika kontroller ger olika många poäng också, den med flest poäng på kortast tid vinner. Vi vinner nog inte, men det kan bli kul ändå.

Bild från igår, hoppas att ni ser hur sliten och trött jag känner mig. Samma känsla idag, hade nog kunnat sova åtminstone tre fyra timmar till. Men, sånt får vänta.

Uppe vid Kapellsgrund på väg hemåt igen. Har för övrigt ett nytt bakdäck på cykeln sedan förra veckan. Har hållit mig till Maxxis Ikon men nu testar jag med ett Maxxis Pace bak. Tänkte att det nog blir fint till Cykelvasan så då fick det också rulla igenom Finnmarksturen då jag helst inte byter däck varje vecka. Än så länge är jag nöjd. Svårt att säga något om rullmotstånd och sådant då det mest bara blir en känsla och inte fakta, men däcket ser lättrullat ut.

Är för övrigt inte anmäld till Cykelvasan ännu, men det där löser vi väl?  Tionde gången för mig, snart är jag veteran...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar