Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2019-07-16

Tagga Engelbrektsturen!

Hej och god morgon, kära cykelvänner!

Ny dag, nya möjligheter och dag två med riktigt regnväder på morgonen. Tyvärr så ser det här ut att dra vidare under eftermiddagen och resten av veckan ska bli regnfritt. Vi hade i alla fall bra väder på Lida Loop i år.. Men till helgen ser det ut att bli en torr och solig Engelbrektstur, inte alls som det var 2015:
Så här glad var jag efter målgång då. Sjundeplats är inte fy skam och fotot har Kjell Friberg tagit.

Det är inte svinmånga anmälda i elitklassen, det beror nog delvis på att MTB-SM går dagen innan. Så dom som ändå åker ner från Östersund till Norberg kommer dessutom att vara lite krispiga i benen tror jag. Först en stenhård XCO-tävling, sedan 5:45 i bil. Hehe. För sådana som jag själv som inte kör MTB-SM så går det nästan att gissa att jag kommer ha en liten fördel på Engelbrektsturen.

Jag vill i vanlig ordning göra en så bra tävling som jag bara kan och dessutom försöka ha kul på vägen dit. Banan passar mig inte helt superbra, men jag börjar kunna den nu och det brukar kunna gå hyfsat. 23, 7, 15, 16 och 32:a har jag blivit dom senaste fem åren. Lite otur med punktering där 2014, tur med fantastiskt regnväder 2015 och i fjol så underpresterade jag ju mest hela tiden.
I fjol vann Michael Olsson på lite knappt 2:13 så det är snabba 70 kilometer som ska avverkas.

Om ni vill kika på hur banan såg ut förra året så kan ni se hela tävlingen, filmad av mig, nedan:


Om ni bara vill se första backen där jag hade snabbaste tid upp (även om jag inte var först upp) och därmed vann deras KOM-pris så kan ni kika på videon nedan:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar