Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2019-07-22

Racerapport, resultat och bilder från Engelbrektsturen

Hej och god morgon!

Ny dag, nya möjligheter och grått väder ute. Gäller väl att passa på att "njuta" av det gråa nu för denna vecka ska bjuda på både finväder och hetta. Kommer att bli hett och dammigt på Finnmarksturen på söndag. Men det är på söndag det. Nu är vi på måndagen och dagen efter Engelbrektsturen.

I vanlig ordning så var ambitionerna höga inför gårdagens lopp. Linda kände sig inte helt kry så hon skippade start i sista stund och agerade istället langare åt mig. Stort tack för det! Min plan för dagen var att gå hårt från start och se hur långt det räckte.

Med facit i hand så räckte det i ca: 46 km för då var jag i en grupp om placeringarna 4-12 och bara minuten efter tättrion. Men där var tanken tom. Fick släppa iväg ett antal cyklister innan jag kunde haka på Daniel Grass och Robert Eliasson. Tappade sju minuter sista 20 kilometerna och blev 26:a. Inte vad jag hoppats på men jag spände i alla fall bågen.

 Foto: https://happyride.se/2019/07/21/bilder-engelbrektsturen-2019/

 Foto: https://cykelkanalen.se/bilder-engelbrektsturen-2019/

Foto: Linda

Vill ni se fullständiga resultat så kan ni klicka här för resultat från Engelbrektsturen 2019.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar