Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2019-07-24

Cyklat x 2



Hej och god morgon cykelvänner!

Bilderna ovan är från igår eftermiddag. Då cyklade jag från jobbet till dagis och så cyklade Frida och jag därifrån tillsammans. Det blev en liten sladd i gruset med skrapade händer och ett skrapat knä som resultat. Ledsen tjej och en lugnare stund tillsammans innan vi kunde fortsätta.

Det blev inga intervaller på hemvägen igår, istället började jag ställa in mig på att gå upp tidigt och köra hårt idag istället och det har jag gjort. Men jösses så tufft det var för benen och kroppen att köra hårt utan att ens ha vaknat. Mobilen väckte mig 05:45 och starten gick 06:05. Benen sega som bara den och jag fick liksom tvinga dom till uppvärmning i ett par minuter innan start. Ofta är det ju bara att tvinga igång kroppen när den är sådär, men det gäller samtidigt att ha skalle nog till det. Det jag körde var ett kort Zwift-race. Sträckte ut i starten, gick med i några attacker och vi blev fem stycken som spurtade och jag blev tvåa bakom en med betydligt högre ranking. Så det var ändå OK.

Trött men numer vaken.

Så nu har jag kört hårt också, imorgon siktar jag på långt. Ska ta mig till Ludvika efter jobbet imorgon och köra Finnmarksturens bana tänkte jag. Om någon vill hänga på så hojta till bara. På fredag blir det vilodag, på lördag väckningspass och på söndag Långlopps-SM/Finnmarksturen. Då ska jag ha bra ben!

Nu är det dags att få ner frukosten och bege mig till jobbet. Efteråt så ska jag faktiskt styra ner till Norrköping för att hälsa på Linda och O-ringen en sväng. Ska bli skoj, vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar