Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2019-06-25

Stark i benen, svag i huvudet

Hej och god morgon!

Ibland går det bra att träna och ibland går det lite sämre. Igår gick det egentligen bra, men ändå dåligt. Benen och kroppen var väl med på noterna då Garmin visade +7 på prestationsförhållande, uppvärmningen gick förvånansvärt lätt till en låg puls. Även den första av mina två tjugor gick lätt. Men sedan någonstans nära halvvägs i min andra tjuga så började mitt huvud ge upp. Strax efter att jag har passerat halva intervallen så ger jag upp. Besviken över att huvudet inte orkade hela vägen, men ändå lite nöjd med bra siffror. Så kan det vara ibland. Fick i alla fall ihop 30 minuter högkvalitativ träning och det är ju inte fy skam.


Så här såg det ut från min träning igår. Wattbike och Ränneslättsturen.

Kollade på min video från förra året och i början där gjorde det ju ont i huvudet att se mig falla bakåt så mycket i fältet under inledningen. Om jag har med mig dom här benen till Eksjö i helgen och taggar till lite så har jag alla förutsättningar för att göra ett bra lopp där.

Så här såg det ut i fjol:


Nu ska jag tagga till lite å så kör vi väl en tisdag på detta. Hörs hörrni, cykla snyggt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar