Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2019-06-20

Romeleåsens Dressincykling









Hej och god eftermiddag!

Idag sponsrar jag er med ett bonusinlägg. Vi har nämligen ägnat förmiddagen åt en alternativ cykelform genom att cykla dressin på Romeleåsen. Linda hade gjort det förut, men för Axel och mig var det en ny erfarenhet.

Det gick nog snabbare och lättare än jag väntat mig. Men svagt uppför i motvind och med tre personer på dressinen så tog det emot lite mer. Spåret var sex kilometer i ena riktningen och sedan fick man vända på ekipaget och trampa tillbaka. När vi var ute så var det ett annat ekipage ute så när vi möttes så bytte vi bara dressin med varandra och så fick vi vända på den man bytte till. Vid någon vägpassage så fick man kliva av och leda sin dressin också.

Spåret gick även ungefär 1.5 km åt andra hållet med, så vi utnyttjade spåret till max och plockade lite smultron när vi ändå var där.

Vi hade med oss lite fika och lunch som vi åt på en rastplats längs med spåret. Hela äventyret tog ungefär två och en halv timme och kostade 300:-.

Ett kul litet äventyr, så nu kanske Linda och jag startar upp dressincykling på Grycksbobanan hemma i Falun!

I kväll ska vi cykla med WE Löddecyklisterna, då lär det gå lite fortare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar