Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2019-04-12

Tränat åtta dagar i rad!


Hej och god morgon!

Avrundade gårdagen med att köra ett skithårt Zwift-race med bästa möjliga motstånd. Inget race jag skulle kunna ta en framskjuten placering på, men en möjlighet att mäta mig mot dom snabbaste på Zwift.

Eftersom jag hade tränat sju dagar i rad så var benen lite sliriga. Min ovana trogen så hoppade på cykeln med ganska lite tid kvar till start. Denna gång hann jag i alla fall röra på benen i tre minuter innan start. Hade behövt betydligt mer igår.

Tävlingsbanan bestod av mycket platt och sedan tre stenhårda backar på slutet av varvet. Detta gav ett lopp som delvis gick lugnt och delvis var tokintensivt. Trodde inte att jag skulle kunna gå med täten över backarna men lyckades med nöd och näppe att bita mig kvar i svansen på den 25-mannagrupp som bildades ut på varv två. På den lätta delen sedan så gick det lugnt, så en stor grupp på ca 20 cyklister lyckades hämta in en dryg halvminut på oss så vi blev någonstans runt 45-50 cyklister igen. Fick tyvärr ingen power up med mig ut på andra varvet eller under andra varvet. Hade behövt det på slutet. Lyckades ändå kriga mig med in i målbacken och gav det jag hade där. Helt tokstum rullade jag så i mål som 25:a. Nöjd med det då det var ett trettiotal cyklister med som är högre rankade än mig på Zwift. Skoj skoj.

Detta gav mig alltså åtta dagar i rad med träning varav de sista fyra dagarna med Zwift-race. Vilodag idag smakar gott!

Tappade wi-fi ett par gånger om i inledningen av racet vilket gjorde mig lite extra svettig .

Brännlund blev trea igår och vann serien totalt.

Och jag blev 25:a. Snittwatten säger inte så mycket om hårdheten på loppet då det gick stundtals väldigt lugnt. Då säger det kanske mer att jag hade 5 minuter med 392 watt och mitt Zwift-bästa är 398. Då fanns det inte ens någon så lång backe denna gång så det är med återhämtning inräknat.

Nu ska jag jobba och när jag stämplar ut så börjar resan mot Mallis. Ha det gott så hörs vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar