2019-04-16

Mallorca dag 3, full fart uppför!

Morgonstund på hotellet.

Kom ifatt Lennart From. Det är en man som inspirerar mig det, bor på Gran Canaria på vintrarna och hojar mest hela tiden. Livet som pensionär ska vara gött!

Kom ifatt ett gäng kanadensare. Nej, inte kanoter.

De blev trissade av att jag passerade gruppen så när jag efter en stund vände mig om så kom hela klungan i ett pärlband bakom mig. Det visade sig finnas lite olika viljor i den stora gruppen och några där var tacksamma för att jag hade blåst förbi så att de fick sätta fart på dagen. Vi köttade uppför backen från Pollenca mot Lluc och därmed fick jag mig en intervall på 20-25 minuter med hög intensitet. Vi var tre stycken kvar på slutet..

Tog det lite lugnare sedan igen då benen tog en del stryk. Tog mig upp till Santa Magdalena. En lite undangömd backe på en smal gammal väg med massor av serpentiner. Fint om man vill slippa trängsel också. Finns restaurang på toppen för den som är hungrig.

Mitt livs första pallade citron. Citronvatten har aldrig varit så gott som idag.
Irrade runt lite i Sa Pobla.

Hej och god morgon!

Igår så mådde Linda inte helt 100, så hon sa att jag fick cykla på egen hand. Så jag skissade ihop en rutt som inte skulle ta allt för lång tid och ändå innehöll berg. Det blev Lluc från Pollenca och Santa Magdalena som fick bli dagens offer. Blåste förbi folk mest hela tiden till jag kom ifatt dom där kanadensarna. Trevliga herrar som, precis som jag, gillar att hetsa och köra skiten ur sig. Så det gjorde vi.

Kom upp på 515 meter över havet med en snitthastighet på 28.4 km/h, med crossen. Det fick bli till att växla ner lite, käka en medhavd macka från hotellet (de bjuder på mackor och frukt åt cyklister) och trampa på med det jag hade kvar. Turen som sådan blev bra och jag fick ju som ni såg en citron med mig i ryggfickan hem.

Direkt Linda öppnade dörren så såg jag att hon inte alls såg pigg ut. Så efter ett par telefonsamtal så blev det ett besök hos vårdcentralen och utskrivna piller på det. Så nu hoppas vi att hon är bättre redan idag.

Senare på dagen så gick vi ut och kollade alla cykelbutiker som ligger här. Det är ett riktigt cykel-center med uthyrare, verkstäder och butiker. Samt givetvis cykel-hotellen.

Nu ska Linda låna datorn lite, så jag rundar av här och klipper lite vlogg istället. Vi hörs!