Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2019-04-24

Ingarvet GP (bildbomb)!

Hej och god morgon!

Hoppas att du vaknat utvilad och är redo för en ny, härlig, onsdag. Att det är onsdag idag innebär ju att det var tisdag igår och på tisdagar kör vi numera Ingarvet GP. Det gjorde också jag.

Tjugo varv, tio spurter med poäng till dom fyra snabbaste cyklisterna och återsamling efter varje spurt. Jag lyckades komma hem med två andraplatser, tre tredjeplatser och en fjärdeplats. Det var ett riktigt starkt och stort gäng som cyklade varv efter varv på Ingarvet igår.

 Gårdagens gäng. 22 cyklister fördelat på 18 herrar och 4 damer.

Snabba cyklister.

Tyckte att jag saknade lite toppfart igår, annars kanske det bara berodde på att så många andra hade högre toppfart. Gustav Johansson och Viktor Junell var snabbaste spurtarna av det jag kunde se. Väldigt offensiv åkning och hårda "intervaller" då vissa verkade vilja bli väldigt trötta.

Själva Ingarvet GP-delen av gårdagens träning  gav mig 154 i snittpuls och 181 i max. Min normaliserade effekt var 314 watt och min maxeffekt var 942 watt. Snitthastigheten var 35 km/h och toppfarten 56.6 km/h.Det hela tog en timme och tre minuter.

Lite efter-häng.

Efteråt så var vi ett gäng som rullade ur benen runt Varpan. Niclas Brus tog den sista bilden.

Niclas fångade också bland annat detta med sin kamera på cykeln:

Här är några från min Garmin-kamera på sadelstolpen:

Det där var riktigt skoj det. Märkligt hur något som är så jobbigt också kan vara skoj. Efter fjärde spurten så var jag helt rökt men ändå så rullar det bara vidare. Hur kul som helst!

Garmin-data:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar