Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2019-04-04

Ibland får det lov att gå snabbt

Hej och god morgon!

En skön blå-vit morgon efter seger igår med 2-1 så står det nu 3-1 i matcher. 3-1 är jättemycket bättre än 2-2 och nu ser det riktigt SHL-lovande ut. Min kollega Håkan hade en biljett över igår och frågade om jag ville med och det ville jag. Innan matchen så fick vi besöka måldomaren och se hur det ser ut i deras rumt. Lite häftigt att se faktiskt.

Bra sittplats hos måldomaren.

Matchen vann Leksand som sagt och när andra målet kom så kändes det riktigt gött.


Hade lite småplaner på att köra Le Peloton idag men det blev inte så. Blev sent i natt så jag kör på egen hand till jobbet istället. Dags nu. Är runt nollan just nu och ska vara 12 grader när jag cyklar hem. Svårt att klä sig för båda temperaturerna men det blir gött med värme i eftermiddag. Har nämligen tänkt att köra distans efter jobbet och det är ju alltid lite trevligare i varmare väder.

Igår hade jag för övrigt 45-75 minuter på mig från det att jag kom hem till dess att vi skulle åka till matchen. Hade lite funderingar på hur jag överhuvudtaget skulle göra med träningen men hann väl träna, duscha och äta. Det gick nämligen ett kort Zwift-race ganska precis i rätt tid. Så jag körde det, blev tvåa och var väl nöjd med det. Skönt att ha kunnat gå från en medelmåttig spurtare till en bra spurtare bara genom att öva lite.
Alltid skönt att ha ett vapen som en spurt att ta till.

Idag blir det som sagt distans, det ska bli riktigt skönt. Om jag bara sköter mina kort rätt så kan det ske i någon form av dagsljus och på stig också. Vi får väl se... Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar