Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2019-04-23

En härligt kvällsrunda med en STRAVA-attack

Glad gubbe.

Törnbergs väg var mestadels väldigt fin men hade lite snö och is på sina ställen. Främst slutet på sträcka ett och tre.

Är det någon som vet varför vägen mellan Bjursås och Haghed är avstängd? Det här var i korsningen där man också kan svänga till Bjursås via Västanberg, så det gick ju att ta sig fram ändå.

Där ligger en Canyon Inflite CF SL 8.0 Team och latar sig.

För det mesta så var det torrt, fint och lättrullat igår.

Men till exempel Källslätten-backen var ett av partierna som erbjöd lite mer motstånd.


Hej och god morgon!

Välkommen till en ny, härlig, arbetsdag. Jag ska alldeles strax rulla till jobbet. Men först ett kort blogginlägg. Har ni haft en bra påsk?

Igår kväll var jag ute på en sådan där trevlig kvällstur med min cross. Körde mestadels grusvägar men även lite annat. Lite tjällossning här och var men överlag så tyckte jag att det rullade på bra. Benen var helt okej och jag kunde trycka på hyfsat även om benen mattades av något mot slutet av rundan. Kan också ha att göra med att jag gjorde en STRAVA-attack i Norlingbergsbacken. Lyckades med bedriften att ta ett personbästa där så min nya bästa tid är nu 3.33 och det kostade 471 watt. Rätt så nöjd med det vill jag lova.

Den insatsen hade jag sedan med mig under resten av rundan, kändes skitbra. Fick ihop nästan tre timmar innan jag kom hem igen, nöjd också med det. Idag blir det ju ett par timmar ytterligare till samlingen då jag cyklar både till- och från jobbet. Dessutom så¨är det Ingarvet GP idag, så igår kväll efter träningen så la jag landsvägsdäck på crossen och monterade två kameror. Här ska rullas lätt och filmas film!

Det kommer att bli så skoj i kväll. Hoppas att ni är många som kommer till Ingarvet och snurrar runt med oss.

Garmin-data:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar