Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2019-03-22

En massa härlig träning igår!


Hej och god morgon på dig!

Sitter här, äter min frukost och funderar på hur mycket jag ska ta i på dagens cykling. För jag ska, precis som igår, cykla till- och från jobbet också idag. Men det blir ingen distans på hemvägen utan raka vägen både dit och hem. Är lite trött och sliten från igår faktiskt, skön känsla på något vis.

Bilderna ovan visar att det har blivit våraktigt här i Falun. Fortfarande en massa snö överallt men ändå, det går snabbt åt rätt håll när det är varma dagar.

Till jobbet så transportcyklade jag bara. Distansintensitet men inget märkvärdigt så, inga intervaller eller liknande. Hem så körde jag distans, hade inte någon rutt planerad, vilket ni kan se på min Garmin-data längst ner i inlägget. Istället åkte jag i den riktning jag kände för och tog en sväng här och en sväng där.

Kom iväg från jobbet betydligt senare än vad jag kanske hade hoppats på vilket gav mig mer mörkercykling än jag hoppats på. Det är ju inte så skoj att cykla i mörker, tycker jag. Dessutom så började det regna precis när jag skulle bege mig iväg. Det skulle ju inte ens regna?! Nåväl, första timmen så var det regn men sedan så upphörde regnet tack och lov. Istället blev det ju kallt men man kan inte få allt. Hellre kallt och torrt än regn och blött.

Eftersom jag cyklade till jobbet, åt en lunchlåda på lunchen (bara)och sedan blev kvar lite längre än jag tänkt mig så hann jag också bli lite hungrigare än optimalt. Klämde en Powerbar efter en halvtimme. Cyklade förbi Torsångs café, men dom hade stängt. Cyklade till ICA i Gustafs och köpte mig ett par bullar där. Life saver(s). Kunde strax därefter trycka på lite mer igen och hade ganska bra drag i pedalerna tills det gått ungefär tre timmar, då började benen bli färdiga.

Fick ihop 3:37 på kvällen. Det kan man slå ihop med mina 1.13 på morgonen och därmed så fick jag ihop rätt mycket träningstid igår. Skönt! Det behövs ju för välmåendet och målsättningarna.
Från pigg till trött. Maten smakade bra när jag var hemma sedan.

Dags att påbörja dagens första runda alldeles strax. Minusgrader nu på morgonen, men det betyder förhoppningsvis i alla fall att det inte är blött. Tur att dubbdäcken sitter på än... Vi hörs!

Gårdagens Garmin-data:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar