Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2019-02-28

Vädret på Vasaloppet

Först hybris med drygt tre kilometer kvar och sedan stumma ben i spurten när jag blivit ikappkörd....

Hej och god morgon!

Ny dag med nya möjligheter. Igår gjorde jag dock precis som dom senaste dagarna och körde ett Zwift-race. Det är ju så himla kul! Benen kändes återigen bra och jag noterade 392 watt på 5 minuter och enligt Zwift så är mitt personbästa 398. Tror dock att jag har kört någon watt mer någon gång innan också, på typ CVR World Cup förra vintern. Hur gick det förresten för den där World Cupen? Dom startade ju en egen app för att bedriva e-sport på cykel....

Nåväl. Idag behöver jag nog träna något annat än tävling. Imorgon tänkte jag vila och på lördag ska jag kanske köra något igen inför Vasaloppet på söndag. Har sett att det ska kräksnöa på Vasaloppet, kan ju bli riktigt intressant att köra i. För TV-tittarna blir det dock ett väldigt avvaktande lopp om det skulle snöa så mycket. Jag är faktiskt inte ett dugg oroligt inför loppet, kanske också är för att jag inte har någon riktig målsättning. Så vad ska jag då oroa mig för?

Ska ni också åka Vasaloppet, eller något annat av loppen under vasaloppsveckan?

Väderprognosen för Sälen

Väderprognosen för Mora

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar