Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2019-01-03

Styret lossnade!

Jag och min Wattbike

Hej min vän!

Så går vi in på den tredje dagen av 2019 och idag är det dags för mig att köra dag 2 i utmaningen One hundred pushups. Träningsvärken sitter redan där och idag ska den förvärras. Lite av en njutning det där med träningsvärk.

Igår körde jag ett Zwift-race. Jag lät bekvämligheten ta över och istället för att köra ett pass så körde jag ett race, skönt att då och då få bara kötta och inte fundera så mycket. Jag körde SZR New year race som är ett svenskarrangerat race. Tre varv på Innsbruckring skulle köras, med en svettig backe ute på varvet.
Banprofil +ANNAT.

Så här ser det ut när fältet ska spräckas i backen. Totalt ca: 200 startande igår.

Efter första gången i backen så blev vi åtta man. Sedan anslöt Fredrik Gustafsson efter nästan ett varvs tempokörning så vi blev nio till nästa gång i backen. Himla mäktigt!

Efter andra gången i backen så blev vår niomannagrupp reducerad ner till sju gubbar.

Vi i täten blev lite väl passiva ut mot sista varvet så ett stort antal cyklister lyckades återansluta till vår tätgrupp.

Efter sista gången i backen så hade vi lyckats få ner gruppen till endast fyra man. Det krävdes 674 watt i 38 sekunder för att lyckas med det. Där och då kände jag mig nöjd. Speciellt med tanke på att mitt styre satt helt löst på cykeln nu. Jag hade märkt att det var något som var lite löst efter förra passet jag körde. Trodde då att det bara var tempopinnarna som satt lite löst och hade tänkt skruva åt dom till nästa gång. Igår blev det dock lite stressat inför racet så jag tänkte inte på det då. Märkte sedan under loppet att styret blev allt lösare. I sista backen där så vickade allt rejält och jag var rädd att datorn skulle ramla i golvet...

Vi lyckades inte hålla oss till fyra gubbar tyvärr, utan ca: 10 ytterligare cyklister anslöt inför avgörandet.

Att köra en full attack i spurten med löst styre var uteslutet. Så jag försökte smita iväg i en sittande långrökare med dryga kilometern kvar, hade dock inte tillräckligt med kräm kvar i benen och blev inhämtad och passerad på slutet.

Fick ihop 36 minuter på 315 watt. Så det blev en svettig resa och bland de som inte blev diskade så hade jag högst w/kg på 20 min, 5 min och 1 min.

Det var ett kul avbrott i träningen med ett race. Idag ska jag skruva fast mitt styre igen så att det sitter ordentligt till det är dags för nästa pass. Idag blir det dock en vilodag, bortsett från mina pushups då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar