Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2019-01-29

Jag SKA klara det

Hej och god morgon!

Tidig morgon idag, både som planerat men också på grund av att jag vaknade något tidigare än planerat. Men nu kör vi på det här.

Igår försökte jag också köra. Hade en viss oro över att söndagens riktigt bra pass skulle sitta lite i benen och jag tror att det passet satt kvar i benen. Gjorde nämligen ett nytt försök på kompiskampen igår men fixade inte att dra hem det denna gång heller. Det gick faktiskt sämre än i lördags. Så nu laddar jag om. Idag cyklar jag till jobbet och skrapar ihop min älskade E2b-tid. 80-85% av max alltså. Sedan så vilar jag imorgon för att få lite fräschare ben igen och kör all-in på att fixa kompiskampen på torsdag, sista chansen då så det ska bara gå. Tänker mig också att jag ska starta något lättare bara för att ha lite marginal och så får jag istället öka på slutet om det känns hanterbart.
Jag kan klara det och jag ska klara det.

Känner att mjölksyratåligheten har varit sådär. Har kommit igång bra upp till tröskel ungefär men att gå över kostar just nu mycket. Man kan inte få allt men det ska ju tränas upp inför säsongen, så är det bara.

Något som jag i princip vet att jag kommer att klara av däremot är att få ihop 2000 minuter under januari, vilket indikerar för mig att träningen ändå går bra. Detta trots fem sjukdagar i början på året också. Jag saknar just nu 120 minuter för att klara månadsmålet och dagens jobbpendling borde dra ihop runt 150 minuter. Så i kväll kan jag bocka av ett delmål och fira.

Arkivbild från igår, nöjd och glad. I telefon med Linda.

Wattbiken igår med sin Garmin-dator på styret.

För att trösta mig lite och köra ur en del av frustrationen med ett inte lyckat försök igår så startade jag i ett Zwift-race också. Fullföljde dock inte för jag ville faktiskt inte köra helt slut på mig och sabba resten av veckans träning. Men det var kul ändå. Saknar det lite ju. Som förra säsongen när jag körde det där CVR World Cup. Att varje vecka ha en riktigt tuff tävling att vrida ur sig på. Men jag har liksom inte hittat någon cup som passar i år. Drömmen hade ju varit att få köra den där proffs-ligan som kör i kväll. Men då var man ju tvungen att vara med i något av proffslagen, alternativt någon av Zwifts toppcyklister med rätt kontakter.
Iag körs 3R Ultimate Racing League, så där kan man ju få duktigt med stryk om man vill. Supermånga toppåkare ska köra, bland annat Samuel Brännlund som ju fått en liten Zwift-karriär. 4:e deltävlingen av sju idag och hade jag vetat om cupen på förhand så hade den nog varit rät skoj att köra. Inget hindrar mig dock från att köra dom race som är kvar givetvis. Men jag gillar det här med att ladda inför en cup och sedan göra mitt bästa under tiden som den körs.
Har ni tips på bra Zwift-cuper den närmsta tiden så hör av er!

Det här blev ju ett mycket längre inlägg än vad jag tänkt mig. Dags att sätta fart för att komma iväg till jobbet också. Vi hörs senare helt enkelt.

Om du missat den så kolla min vlog som jag publicerade igår:

1 kommentar:

  1. jag brukar på förhand räkna ut hur många minuter man "har råd" att ligga under sin planerade snitteffekt för att ändå nå snittet. Några minuter att använda där det känns som värst. Jag sparar dem helst till minuterna där mellan 12-17.

    SvaraRadera