Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2019-01-07

Ibland är det mycket + frisk + skaffat licens + kolla på cross!


Hej och god morgon!

Igår var det mycket på en gång då vi både såg på Tour de ski och på cross från Bryssel. Grym bana dom hade komponerat där i Bryssel måste jag säga, där krävdes det en del teknik och det var kul att se dom yngre, kanske något mer tekniskt skickliga, ta för sig i damklassen.

Hörde också på tour de ski hur man i TV-studion diskuterade backens lutning och dom ville få den till att vara hur brant som helst. De trodde att backen var mycket brantare än 28% men en enkel googling sa att backen hade ett parti som var 28% som brantast. Snittlutningen var någonstans runt 11.5%. Sitt ner i båten. Dessutom pratade dom om hur många grader olika procent motsvarade, varför ens räkna i grader?! Nåväl.

Både igår och idag har jag varit feberfri. Vaknade i natt en gång för att jag hostade och hostade en gång i morse också. Men i övrigt är jag som en nötkärna igen! Blir nog något lugnt på Wattbiken idag för att rulla igång. Igen.

Igår passade vi på att skaffa licenser för året. Om ni vill skaffa en tävlingslicens, vilket krävs för att köra cykeltävlingar så gör man det här: https://swecyclingonline.se/login Jag slog till på en elitlicens, i år igen. Det blir mitt 18:e år i elitklassen detta. Än har jag inte gett upp. Blir nog 20 säsonger också innan jag ens funderar på annan licens. Vi vår väl se när förbundet säger stopp...

Vill ni kika på herr-crossen kan ni göra det här:


Damernas sista varv:


Rebecca Gross filmade loppet till hon gick in i depån och bytte cykel:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar