Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2019-01-06

Dubbdäck och så här får du upp till 20.6% bättre syreupptagningsförmåga!

Hej och god morgon!

Febern lättar men igår kväll hostade jag en rackarns massa. Även i natt fram till halv två två. Det blir nog därför en lugn dag även idag. Har inte samma hosta som igår men har hostat 2-3 gånger idag så vi kör väl på det säkra före det osäkra.

Igår så strosade vi på stan, fikalunchade på ett café och planerade för ett eventuellt framtida äventyr. Linda lyckades också shoppa lite medan jag kom hem tomhänt.

Som Mika Lindberg skrev till mig på Facebook-sidan (in och gilla den!) så kunde det bli en dag att meka cykel och det blev det också då jag bytte till dubbdäck på både Lindas cykel och på en av mina cyklar. Så nu är vi dubbade till den dagen då det kan bli aktuellt för utecykling här i Dalarna. Skönt att ha fått det gjort. Det var kanske på tiden också men det har ju i ärlighetens namn inte heller varit speciellt mycket utecykling och distanspass den senaste tiden heller.

Mina riviga dubbdäck, dom går inte snabbt men dom går hyfsat säkert i alla fall. Det är ett par Suomi Tyres Gazza Extreme 294.

När vi var på stan så såg jag dessa på Kronans apotek, 70% rea och det är ju inga dåliga hälsoeffekter man kan få med ett par tunga sulor. Att man ens får sälja saker på det där viset och ett apotek borde väl ha någon slags filter? Det är klart att det blir jobbigare att gå med tunga sulor, men då kan man väl lika gärna ha tunga skor, tyngder runt fotlederna eller kanske bara... vara överviktig.
Nåväl, jag tyckte att marknadsföringen på produkten var anmärkningsvärd och undrar hur dom fått fram dom exakta siffrorna.

Nu ska vi strax ut och gå i våra normaltunga skor. Det blir en promenad i närområdet här bara. Hoppas att ni alla får en skön söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar