Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2018-12-13

Tränat, ny telefon osv

Hej och god morgon!

Körde ett pass igår och knät fungerade utan problem. Att jag körde lågkadensfyror får ni lägga vilken värdering ni vill i. Men så blev det. 8x4 min @ FTP (326w) och en kadens runt 55-60. Ett sådant där pass jag skapat i Zwift och kör efter. Smidigt värre! Vet inte om det är mina nya Garmin Vector 3-pedaler eller en uppdatering av min Wattbike Atom. Men wattsiffrorna är i princip identiska mellan dom två. Det skiljer endast någon enstaka watt. Riktigt kul ändå och då blir det lätt att jämföra min kapacitet inne, ute och mot historiska pass. Skoj, om man är som jag.

Om man är som jag är så tycker man också det var coolt att träna med Bobby Julich igår. Eller okej, vi tränade inte ihop, men under ungefär tio minuter av mitt intervallpass igår så hade vi faktiskt sällskap. Hade gärna gett er en skärmdump här men min Zwift Companion-app vägrade låta mig hamna Game-mode...

Fick hem en ny telefon från Sony igår, en Xperia XZ3.

Nu med ännu bättre kamera osv. En grej jag märkte igår var att ljudet också var så mycket bättre. Kunde utan problem använda den som högtalare för att spela musik när jag tränade. Min förra telefon hade svårt att överrösta ljudet från fläkt och wattbike, men denna hade mycket högre ljud. Topp! Jag älskar ju att ta bilder, nu för tiden gör väl nästan alla det. Därför vill jag alltid ha en bra kamera i telefonen och jag tyckte att jag hade det i den jag hade fram till igår (en XZ). Men denna är ändå så mycket bättre. En grej jag testade igår som var lite kul är att kameran tar en bild om man riktar handflatan mot telefonen. När kameran registrerar en handflata så tar den en bild efter ett par sekunder. Grymt smidigt ju när jag ska ta mina bilder på mig cyklandes. Kanske är det nu slut på det här med självutlösare och sedan chansa på att hinna in i bilden i tid...

Såg denna igår. Amerikanske mästaren i cyclocross, Fred Schmid, i klassen H85. Lite coolt ändå.

Nu ska jag ila iväg till jobbet, vi hörs i kväll igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar