Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2018-12-10

Julmarknad och distanspass


Hej och god morgon!

En ny vecka ligger framför oss och blicken är framåt. Sex av mina 27 vinteträningsveckor är avklarade och än så länge har det gått i princip helt enligt plan. Visst, några pass byter jag ut mot annat men det är positiva ändringar. Som att jag kört Musette cross. Det ska jag också göra i helgen, blir skoj på riktigt det. Har denna vecka en lättare träningsvecka och det ska bli rätt skönt faktiskt, sista treveckorsvarvet på första träningsblocket börjar nu, sedan blir det ännu lite tuffare..

Igår så besökte Linda och jag Falu gruvas julmarknad. Fint och trevligt men möjligen lite för blött på marken. Vi hittade någon julklapp där och kom även hem med tuttul, det är fina grejer det!

Tuttul, mjök och Garmin Varia Radar.

På kvällen så stack jag ut och cyklade distans. Satt ombytt på en pall i köket och nickade till innan jag kom ut. Så pass trött var jag alltså. Drog i mig lite saft och en extra vörtbrödmacka och bara gick ut efter det. Det handlade alltså bara om att få det gjort igår, helst hade jag nog sovit en stund i soffan istället.

Men väl ute så är det ju alltid känslan mycket bättre än precis innan man ska ut i slask och mörker för att cykla.

Uppe på Norlingberg, fick fem stopp på väg upp på grund av underlaget, biten utför var inte heller helt lätt...

Timmar timmar.

Jag höll mig mestadels på skogsvägar för att komma bort från så mycket slask och vatten som jag bara kunde. Det funkade rätt så bra, underlaget var något varierat beroende på hur välplogat och fruset det var. Tog mig från Norlingberg till Oxberg, Sågmyra, banvallen, Bjursås, Haghed och så ett litet extravarv i stan bara för att få ihop träningstiden. Benen och kroppen var rätt trötta så jag fick hela tiden ligga på lite för att hålla uppe intensiteten. En Powerbar efter ett par timmar hjälpte till mot slutet av passet.

Inget pass som kommer gå till historien på något vis, men jag fick det gjort!

2 kommentarer:

  1. Väldigt imponerad av att du gav dig ut under de förutsättningarna. Väldigt starkt jobbat. Jag brukar själv köra en kompromiss i ett sådant läge. Då får det bli 40min calisthenics inomhus istället. Finns inget värre än att behöva ge sig ut när det är mörkt och kallt och man är trött samtidigt.

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket!
    Det gick ju bra när jag väl kom ut.

    SvaraRadera