Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2018-12-21

En rejäl ökning och Rapha500

Hej och god morgon!

Nu sitter Linda och jag vid köksbordet och snart ska vi båda åka och runda av arbetsåret i Borlänge på varsitt jobb där. Jag har faktiskt ansökt om kompledigt från lunch och vår plan är att åka skidor efter jobbet. I dagsljus?! Linda spontanköpte ett par nya skidor igår och jag är riktigt sugen på att skaffa mig ett par vallningsfria jag med. Det känns som om dom borde göra skidåkningen mycket lättare. Men det var lite att göra ändå för att sköta ett par vallningsfria, så helt sysslolös blir jag nog ändå inte.


Igår kväll så kunde jag checka av ännu ett pass på Wattbiken. Körde tio stycken ettor på 460 watt. Senast jag körde ettor så hade jag 440 på dom första sju och 460 på dom tre sista, så det blev ju en rejäl ökning igår. Även om det var svinjobbigt så klarade jag av samtliga. Min tanke nu är att höja 5 watt åt gången tills jag inte klarar mer. Sen vet jag min nivå. Ettor ska ju vara sådär kräkjobbiga, nu blir dom lite annorlunda på wattbiken jämfört med min gamla testcykel eftersom wattbiken försöker hålla en jämn effekt åt mig så även om jag kroknar under en intervall så har jag samma belastning. Å andra sidan så kan jag inte heller lika lätt öka lite spontant i någon intervall.

Nu lider min första del av vinterträningen mot sitt slut, snart har jag kört åtta av dom nio veckorna i det första blocket och jag måste säga att det har gått riktigt bra. Visst, jag hade ett par dagars feber nyligen vilket bromsade något. Men av dom 50 planerade passen under dessa första åtta veckorna så har jag bara missat fyra av dom. Så det är ändå helt ok. En av dom viktigaste sakerna är ju att hålla sig frisk, så det tänker jag fortsätta försöka med.

Nästa vecka blir min sista hårda vecka på detta första block och då är det samtidigt Rapha500, i år har det känts familjelogistiskt som det kan bli den svåraste upplagan någonsin då vi ska ha samtliga barn under större delen som Rapha500 körs. Rapha500 är en utmaning av cykelklädesmärket Rapha som går ut på att man ska cykla 500 kilometer från julafton till nyårsafton. Jag har tagit mig igenom det varje år sedan starten 2010, så därför känns det "viktigt" att ta mig igenom en gång till.

Vi får se om jag lyckas detta år, men jag ska då göra ett försök!

1 kommentar:

  1. Kan rekommendera ett par skinskidor, alltis redo för spåret :)

    SvaraRadera