Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2018-11-10

MTB längs Linnévägen


Hej och god kväll!

Bilden ovan är inte från dagens cykling, för då hade jag hjälm. Det där är från stigen tvärs över vägen där vi var in för att ta några bilder innan träningen. Vill ni ha en lika snygg mössa som jag så heter den Winter Cycling Cap och säljs av GripGrab.

Det är ju varmt för att vara november, vi hade väl kanske runt sex grader idag. Grått och fuktigt, men vi slapp i alla fall regn.

Vi tog bilen till Bjursås, körde sedan Linnévägen från Bjursås förbi Mårtanberg och sedan vände vi tillbaka. Delen från sista riksvägskorsningen innan Mårtanberg var inte speciellt bra, i övrigt är det ju skogsvägar, stigar och grusvägar av högsta klass. En väg från 1700-talet kan ju knappt misslyckas. Hade det inte varit för riksvägsövergångarna så hade det varit en grym del av ett långlopp.

Några bilder från turen.

Russin i Mårtanberg! När jag var ett barn och åkte buss med mormor mellan Rättvik och Falun så gick bussen via Mårtanberg. Vi brukade få russin i Mårtanberg, Bjursås och Grycksbo då. Så idag köpte jag med lite russin som vi kunde äta av när vi kom till Mårtanberg.

Linnévägen är en del av Dalkarlsvägen, in och kika där för lite inspiration.

När vi kom tillbaka till Bilen i Bjursås så skarvade jag vidare hemåt med cykeln, fick därmed ihop strax över tre timmar och lagom trötta ben. Ett riktigt fint pass och väl hemma så blev det lite tapas och en värmande brasa i vardagsrummet.

Ett toppenpass med bra motivation, ser fram emot nästa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar