Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2018-11-07

Dubbelpass

Hej och god morgon på er!

Ny dag, nya möjligheter och i eftermiddag så får jag mysa med mina barn! Det ser jag fram emot allra mest idag. Men innan dess så ska jag först och främst åka på jobb. Idag startar jag arbetsdagen med att åka till Rättvik på möte, sedan väntar ett Skype-möte följt av lite kontorsjobb på eftermiddagen. Ebbah har ridning och Filip innebandy, kul att dom hittat saker dom trivs så bra med.

Själv så trivs jag ju med att cykla och motivationen är på topp efter ett ganska lugnt oktober. Skönt med lite struktur och träningsglädje igen. Igår så körde jag hempendling med E2b, alltså 80-85% av max. Körde med tung ryggsäck i gråblött väder på skitiga grusvägar. Tuggade grus långt in på kvällen sedan. Efter tre minuters "uppvärmning" så höll jag 80.4% av max i 50 minuter. Kom hem, fick av mig allt och hoppade i ett par torra cykelbyxor. Skarvade därefter med ett tempolopp på Zwift. Skulle ju försöka låta bli att tävla på Zwift men ett tempo är ju åtminstone lite mer stabilt än ett vanligt race.

Jonnen redo för hemfärd.


Jag startade ganska kontrollerat, kunde sedan avancera i fältet tills jag låg på tredje plats. Tyvärr hade jag ingen chans mot ettan eller tvåan så det blev lite motivationsbrist där under andra halvan. Försökte öka lite med 5 km kvar av dom 21 vi skulle köra. Ny FTP noterades och jag konstaterar väl bara att det är lättare för mig att pressa mig under tävling än det är på Kompiskampen när jag "bara" kör mot mig själv.

Kollade resultatlistan sen. 5:an hade 328 watt, 4:an hade 328 watt, jag som blev trea hade 340 watt, tvåan hade 350 watt men ettan... Den rackarn hade 424 watt. Helt sinnes, där snackar vi en annan liga. Visserligen vägde han också 80 kilo, men hans w/kg var också överlägset bäst. Den kapaciteten har gett honom ett SM-guld i tempo i H30-klassen, så att han vann igår var väl ingen skräll direkt. Jag hade 340 watt enligt min Wattbike och 332 enligt Garmin-pedalerna. Får ibland frågan om hur mycket som skiljer, så igår såg det ut så.

Jag får träna mer helt enkelt. Ska bli kul nu att försöka höja den där FTP:n under vintern och fram till säsongen. Kan jag få upp den 40 watt till tro..?

Fick jättebra respons på mitt inlägg igår om att jag skapat ett Maxtest i Zwift så att ni kan beräkna era testvärden. Ett par killar taggade mig på Instagram efter att ha kört testet också, riktigt bra resultat dessutom. Kul att se!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar