Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2018-11-15

Distans igår + Le Peloton i morse = helt trasig nu

Hej och god dag, kära cykelvänner!

Igår så tog jag en omväg hem från jobbet, fick ihop 2½ timme genom den manövern. Hade väl egentligen planerat för tre timmar men jag var så trött och sliten att det var kämpigt. När lampan indikerade för svagt batteri efter knappa två timmar så fick det vara nog och jag tog inga omvägar hem. Skrapade ändå ihop 3½ timme totalt i och med morgonpendlingen också. Kom hem gubbsur och gnällig. Någon ska ju vara det också.

Sov som en liten spädgris under natten, vaknade hastigt 04:20 och kände mig klarvaken. Lyckades somna om och vaknade igen efter fem, då var jag istället riktigt trött. Men det var bara att hälla i mig en Nocco, käka ett par vörtmackor och hoppas på det bästa. Le Peloton väntade ju! När andra blir trötta så brukar det kännas lite bättre igen, så med trött kropp och slitna ben släpade jag mig iväg på min cross.

Kom till samlingen när de övriga lämnade samlingsplatsen, precis i tid alltså..
Totalt var vi ca: 10-12 personer denna varma morgon. Uppvärmningen kändes oväntat lätt ändå, vilket ingav lite hopp. Likaså inledningen av fartsträcka ett, sedan råkade jag hamna först en stund och då började det ändå bli jobbigt. På slutet av fartsträckan så blev vi bara två. Lite oväntat att jag orkade med det, med tanke på känslan jag hade när jag vaknade.

På fartsträcka två drabbades jag av trötta ben och pannbensmos. Fick släppa iväg Jonas Pettersson  i backen upp från Vällan och tog sällskap av Robert Reyier Österling. Tillsammans släpade vi oss igenom resten av fartsträckan.

Från fartsträcka två så brukar jag åka vidare mot jobbet i Borlänge, så även idag. Fick denna gång sällskap av Jonas Djurback som också jobbar här. Det var sedan med riktigt trött kropp som jag släpade mig in i omklädningsrummet

Ett bra pass och jag blev riktigt mosig, tack ska ni ha allihopa för det!

Gårdagens morgonpendling.

Gårkvällen i all sin glans.

Le Peloton-festen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar