Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2018-11-04

10k löpning



Hej och god kväll, kära cykelvänner!

I mitt träningsprogram så har jag en timme skidåkning i veckan, det är ju för det där Vasaloppet jag ska åka. Men idag så bytte jag ut skidor mot löpning istället. Det blev en mil på lite knappt en timme, med Frida i cykel/springvagnen. Passade på när Linda skulle köra rullskidor och vi fick med oss två av de äldre barnen också (Ebbah och Axel). Härligt med lite familjeaktivitet och ett smidigt sätt att lösa det på.

I oktober så joggade jag 5 km och idag blev det alltså 10 km. Blir det ett pass och 20 km i december??? Tidigare så skrev jag något om att jag skulle börja springa lite och delta i en tävling, men det blir nog inte så. Jag har nämligen hoppat över löpningen.

Ändå nöjd med att jag sprang en mil idag och har inte ens lite ont i benen. Vi får väl se om/hur det känns imorgon, men just nu är allt prima!

Här hemma har det blivit väldigt tyst och tomt. Bara en vuxen och två barn efter att det har varit två vuxna och fem barn (Filip på Leksandsmatch och Linda med barn på väg till Bjärred).

Jag är i alla fall riktigt träningssugen vilket tyder på fortsatt bra motivation, första träningsveckan är över och den gick enligt plan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar