Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2018-10-14

Vi besegrade Städjan idag!



Hej och god kväll, kära cykelvänner!

Idag körde jag bilderna först, men det är väl dom ni vill se ändå gissar jag. Dagens grej var att vi skulle cykla uppför Städjan, som är ett berg bortom Idre Fjäll och som är lite högre (1132 m.ö.h.), lite mäktigare och mycket brantare. Alltså jag älskar ju berg. Blir helt till mig om jag hittar en ny backe eller bara att få cykla berg på Mallis liksom. Det är något speciellt med berg, helt enkelt.

Så när vi hade kommit upp ur sängen i morse, fått i oss frukosten, städat rummet, packat bilen och checkat ut så styrde vi mot Städjans parkering. Vi hade som första mål att ta oss upp till toppen och därefter se hur mycket tid som eventuellt fanns över till annat (Linda skulle hela vägen till Skåne efteråt). Det blev bara upp till toppen och tillbaka... Det var nämligen stenigt värre på väg upp. Värst var det kanske i början, som ni ser på första bilden i detta inlägg. Men allra sista metrarna upp så var det bara stenblock så där gick det inte heller att cykla. Mellan början och slutet så kunde jag i alla fall cykla det mesta, även om det blev några av- och påstigningar. Uppe på Städjan så blåste det så in i bängen, video finns på min Instagram-story för den som är snabb.

Utför gick det betydligt snabbare än uppför, men det kunde ni kanske räkna ut utan att jag skrev om det i min blogg.

Vi styrde hemåt, såg renar, åt räkmacka på Fricks i Rättvik och satt en stund i solen där innan vi körde hem hit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar