Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2018-10-08

Maxtest på min Wattbike och livestreamat Zwift-race!

Hej och god kväll, kära cykelvänner!

Sitter här med fyra rostmackor i magen och känner mig belåten med kvällen och träningen. Körde nämligen, som rubriken avslöjar, både maxtest och Zwift-race idag. Maxtestet är ett sådant som finns i Wattbike-appen. Man kör en minut per belastning och sedan kan man ställa in vilken belastning man vill börja testet på och hur många watt som ska ökas varje minut. Jag körde igång på 200 watt och lät sedan effekten höjas med 20 watt varje minut. Kände mig lite stressad idag och klev faktiskt av på 400 watt. Kan ju göra det där bättre, så det får jag göra någon annan gång. Nu har jag i alla fall testat. Om vi antar att maxtestet idag speglar min faktiska förmåga så har jag ett testvärde på 66.22. Men jag har nog som sagt lite mer att ge.

Efter maxtestet så kickade jag igång en livestream från ett Zwift-race. Så ni kunde få se mig live där. Allt finns givetvis kvar på YouTube. Det var ganska många med och en ganska platt bana, så det blev lite avvaktande racing där ingen riktigt gjorde något oväntat. Sitter nu och ångrar att jag inte attackerade mycket mer. Jag försökte ett par gånger att höja farten men med en jagande flock bakom så är det svårt. På slutet så spurtades det och jag blev fyra. Ni kan som sagt se allt på YouTube, kolla bara här nedan:



Riggade allt det där med program, kameror och inställningar idag. Så blir det lite lättare nästa gång jag får för mig att göra något sådant med lite mer tidspress. Tänkte ju live-sända några lopp i vinter i alla fall.

Imorgon siktar jag på att köra Mankans nattcup. Siktar också på att ta med mig någon kamera dit så får vi se om det blir något intressant att dela med mig av.

Nu ska jag duscha, laga mat och prata med Linda, vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar