Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2018-10-16

Jag misslyckades totalt igår!

Hej och god morgon, kära cykelvänner!

Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig och igår var just en sådan dag. Jag slog ju på stora trumman om att köra ett live-sänt Zwift-race. Inledde videon med att ha för lågt ljud på datorns interna mikrofon, eftersom någon i familjen hade justerat ner den.. Höjde i alla fall ljudet efter 3:15 ungefär. Nästa gång ska jag se till att ha maxat det där ljudet, om någon vill sponsra med en riktig mikrofon så kan ni få min adress!

Själva loppet sen då. Många startande är ju alltid skoj, vi skulle köra fem varv och totalt 43.3 kilometer med en bitig backe på ungefär en minut ute på varvet. Första gången i backen så går det riktigt fort och vi blir sju åkare varav en får något problem och vi blir sex. Sedan höjs farten strax innan backen på varv två, jag är inte på tårna och det blir en tättrio och sedan hamnar jag i en avhängd trio. En klunga kommer ifatt och jag hoppas lite att täten ska splittras så att vi kan hämta in tid men det går inte riktigt. På slutet så försöker jag höja farten i gruppen något, inte för att jag tror att vi kommer att komma ifatt men för att få lite mer träningseffekt av det.

Vår grupp håller ihop och det ska bli någon form av spurt om placeringarna typ 4-15. Då får jag upp en varning om att datorns batteri håller på att ta slut. Då handlar det om sekunder innan allt lägger av. Så jag rycker ut sladden till mitt grenuttag som bland annat har fläktens sladd i sig och sätter i sladden till datorn istället. Fläkt kan jag ju leva utan sista biten in mot mål. Tyvärr stannar min gubbe på Zwift också och jag spekulerar i vad det kan bero på. Inser sedan att när jag drog ut grenuttaget så drog jag inte bara ut sladden till fläkten, utan även till min Wattbike, som nu inte skickar någon signal till datorn/Zwift. Snabbt ur med datorns sladd ur vägguttaget, i med grenuttaget och i med datorns sladd i grenuttaget. Nu då. Nu kan jag i alla fall rulla i mål, trodde jag. Det visade sig sedan att sladden till adaptern för datorladdaren hade glidit ur så även om sladden satt i grenuttaget så laddade inte datorn och med 122 meter kvar till mål stannade mitt lopp, min livesändning och min träning.

Snopet såklart, men det är bara ett spel och en youtube-video. Fick hur som helst riktigt bra träning och min Garmin aviserade för 3.5 dagars återhämtning. Någon form av rekord, vilket är lite oroväckande. För riktigt så mycket tyckte jag inte att  jag tog i.
En bidragande orsak är kanske min viloperiod och sviktande formkurva..

Vill ni se gårdagens lopp med teknikstrul på slutet så finns det här:


Idag kan man köra Mankans Nattcup i Högbo om man känner för det. Själv så håller jag mig på hemmaplan med barnen idag, men nästa vecka gör jag kanske ett nytt försök där. Vi får se om denna kväll bjuder på löpning eller revansch på Zwift.

Hur ser era träningsplaner ut?



2 kommentarer: