Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2018-08-18

Högbo MTB Arena



Hej och god kväll!

Idag har vi varit i Högbo bruk utanför Sandviken. Där ligger nämligen Högbo MTB Arena!

Jag mindes innan att jag hade varit där en gång tidigare och då körde jag en fatbiketävling där. Men väl där idag så kände jag att jag nog har varit där någon mer gång och när vi kom till skidstadion så mindes jag. Här seedade jag upp mig till led 4 i Vasaloppet med 20 sekunders marginal genom att kriga mig igenom Bessemerloppet 2010.

Det är en fin plats med mycket historik. Det finns hotell, ställplats för husvagnar/husbilar, badplats, restauranger, cykeluthyrning och möjlighet att köpa delar. Det finns också en skidstadion med en rullskidbana, det finns leder för trail running, det finns kanoter och mycket mer. Någonting för alla helt enkelt. Googla Högbo bruk och se vad som finns. Det verkade vara en bra plats för familjer.

Även cykellederna lockade en del familjer. Linda och jag tog oss igenom ett antal leder idag och hann med lite lek på teknikplatsen också. Lederna är väl uppmärkta och finns i flera svårighetsgrader. Allt från familjeleder till utmaningar för elitcyklister. Vi var där ganska många timmar och hann även med två fikapauser och en lunch. Det är alltid kul att komma till en ny plats för att cykla och uppmärkta leder gör det lättare att upptäcka och utforska nya platser. Stigarna i sig är helt okej, men det är helheten med allt som finns i området som är styrkan hos Högbo MTB Arena.

I teknikområdet så övade vi sedan för att kunna åka ännu fortare i skogen nästa gång. Nu åkte vi inte speciellt fort idag utan vi mer trivselcyklade som ett par cykelturister.

En fin dag helt enkelt, rekommenderas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar