Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2018-08-11

Bilder och resultat från Cykelvasan 2018

Bra variation på bilderna.. Det är i alla fall en före- och en efterbild.

Hej och god eftermiddag från bussen mellan Mora och Sälen. Linda och jag sitter här nu och är rätt nöjda med dagens lopp. Linda fick dock en pyspunka och blev tvungen att pumpa med några kilometer kvar men hon är som sagt nöjd ändå.

Själv så hade jag en rätt bra känsla från början. Satt bra genom Mångsbodarna (10:a) men tvingades tyvärr ge mig upp mot Risberg. Väl där uppe så hamnade jag i ett gäng där åtminstone vissa hade lite driv och tätgruppen var ganska stor så dom slog av och vi kom ikapp. Släppte täten och kom ifatt dom igen några gånger till vi kom till Lundbäckbackarna med lite drygt tre mil kvar. Där satte dom snabba fart, jag satt sist av dom ca 40 cyklisterna och tappade kontakten. Stannade då för att kissa (blev kissnödig med en minut kvar till start...)  och väntade in nästa grupp.

Därefter var det ett betydligt bekvämare tempo in mot målet. När vi åkte igenom Moraparken så slog jag av och lät dom andra spurta om placeringarna. Jag rullade in strax bakom gruppen som 55:a. Finns film på min Facebook-sida!

Hade kul idag och det är väl det som räknas när man inte kör om dom främsta placeringarna.

I täten så vann Michael Olsson före Emil Hasund från Norge. Emil Lindgren spurtade in som trea i en större grupp som var sju sekunder efter. I damklassen var det fyra som spurtade om segern och där var Hildegunn Hovdenak snabbast före Hanna Bergman, Jennie Stenerhag och Gunn-Rita Dahle.
Här hittar ni resultat från Cykelvasan 2018.

Har ni bilder från loppet så tipsa gärna! Jag filmade loppet samt lite före och efter så med lite flyt så kommer det ut både tävlingsvideo och vlog. Håll koll på min YouTube-kanal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar