Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2018-08-15

681 watt!

När Mattias Lundqvist från Aktivitus är loss, en annan gör honom sällskap och favoriten (?) attackerar då gäller det att vara på tårna. Kanske är dumt att ta skärmdumpar under pågående tävlingar också, men jag vill ju gärna ha något till bloggen...

Hej och god morgon!

Igår så körde jag inte det racet jag hade tänkt köra, istället blev det ett som gick 25 minuter senare. KISS Europe med många och snabba cyklister också i den tävlingen. Så det blev bra ändå. Tyckte lite under loppet att det kanske gick lite för lätt men snittwatten under 48½ minut på 312, så lite lär jag ju ha tagit i. Snittpulsen blev bara 160, men jag hade inte så mycket tid att värma upp inför loppet heller. Så jag gick in med låg puls och sedan så lyckades jag ändå nå 186 (96% av max) där under racets gång. Jag la in en fartökning på första varvet och efter den så satte tävlingen igång mer på allvar. Både Lunkan och Selin (vi var tre svenskar igår) var offensiva men ut på sista varvet av tre så var vi ändå ca 15 cyklister kvar. Under loppets sista två kilometer fanns en liten backe och jag var med där och satte också in en attack men orkade sedan inte riktigt i spurten och blev fyra i loppet (trea i resultatlistan). Trots att det inte blev det race jag hade tänkt mig så blev det en bra och kul tävling och jag är nöjd med känslan. Det känns lite som att det har börjat vända lite nu så kanske blir det en bra höst....

Körde med Wattbiken och en sak jag lagt märke till där när jag kör Zwift-race och annat är att jag gärna hamnar på lägre kadens än jag gjorde innan jag hade Wattbike. Under racet igår hade jag bara 67 i kadens och det är väldigt lågt för att vara jag. Får nog försöka öka kadensen en smula när jag kör, återkommer om jag lyckas med det!

Idag är det jobbdag, men det är ingen vanlig dag. För idag är det Rid-onsdag. Japp, Rid-torsdag utgår denna säsong och ersätts av Rid-Onsdag. Dessutom på den sjuka tiden 15:30. Barnen hinner ju knappt sluta skolan innan det är dags. Jag tänkte vara med nu när det är första gången på större ponnys. Ska bli spännande och hon är mycket peppad!

2 kommentarer:

  1. Funkar det inte att drafta i zwift? Hur kan det bli så höga snitteffekter då det är klungkörning? När man ser verkliga effektfiler fårn race så är det ju oftast ganska låg snitteffekt men många höga toppar blandad med mkt tid långt under tröskel.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Korta lopp och inte några stora klungor gör att det blir lite som att köra i utbrytning. Hårt och intensivt.

      Radera