Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2018-06-01

Bra betyg till deltagarana på Långa Lugnet gällande nedskräpning, ridtorsdag och ny video

Hej och god morgon!


Ny dag, nya möjligheter. Idag kommer Linda med barn hit och ska vara här i helgen, blir riktigt najs det. Min hälsostatus är att jag är fortsatt förkyld men igår kväll så var jag feberfri. Så det går åt rätt håll nu, gissar jag. Vore ju dumt annars. En standardförkylning hos mig sitter gärna i 7-12 dagar ungefär. Så det är bara att rulla tummarna och vänta.

Mina banmarkerarkollegor har meddelat att dom inte hittat speciellt mycket skräp efter deltagarna på Långa Lugnet och det tycker jag är härligt att höra. Jag som markerat första 7,5 kilometerna hittade en använd punkalagningspray (trist med punka redan på toppen av mördarbacken!) och två tappade cykelflaskor. Mindre skräp än förra året.
Så här kan det se ut på Lugnet. 

Igår så var det ju torsdag, ridtorsdag och allt det där. Ebbah galopperade för första gången någonsin och var väl så glad. Så himla härligt att se. Frida och jag höll oss sysselsatta genom att ställa upp koner som ständigt trampades ner och sedan utforska ridhuset. Efteråt så lagde jag mat och sedan gjorde vi rabarberpaj med grannens rabarber. En härlig kväll i all sin enkelhet!


Det var längesedan Landskronabygden runt kördes, men nu är en video på gång från det. Jag ligger lite efter med videos men det har varit för mycket annat den senaste tiden och då gäller det ju att prioritera.

Nä, dags att fokusera på fredag och snart är det helg. Har du några speciella helgplaner?

_________________________________
Du vet väl för övrigt att jag också finns på andra sociala medier?
- På YouTube så samlar jag tävlingsvideos, någon vlog och lite annat smått och gott. Prenumerera gärna på min YouTube-kanal genom att klicka här. Tack på förhand!
- På Instagram lägger jag ut bilder från cykellivet och en del stories under dagarna, kika in och följ mig gärna.
- Jag har en Facebook-sida också där jag lägger ut länkar till bloggen och lite annat. https://www.facebook.com/henrikoijer/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar