Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2018-05-09

Vinst på Zwift igår

En bild från dataspelscyklingen igår kväll, den första bilden visar min datorskärm när jag höjer farten i en backe och den andra bilden är en skärmdump från min mobil där jag kan se om farthöjningen gör någon skillnad. Alltid peppande att se när andra grillas.

Det blev alltså träning igår, benen fungerade hyfsat bra om än något tunga efter två vilodagar. Det blev 41 kilometer platt Zwiftrace, relativt långt alltså och i princip platt. Bäddat för klungspurt egentligen men jag ville ju ha mindre antal cyklister. Så jag sorterade ner det i början. Fick också hjälp av fler attackvilliga och ute på sista milen så var vi faktiskt nere på sex cyklister. Hade bra kräm kvar till spurten och tajmade den rätt bra också.

Resultatlistan säger seger, då hade jag en diskad cyklist framför mig. Någon som också körde helt vansinnigt starkt under loppet, så jag trodde faktiskt redan innan resultatlistan kom att han skulle plockas bort. Vill man se hela resultatet så hittar man det här: https://zwiftpower.com/events.php?zid=58831

Nu är det dags för mig att rulla ner en husvagn till Skövde och börja uppladdningen till Billingeracet. Förhoppningsvis så hinner jag också träna även denna kväll. Vi får se hur sent jag kommer ner och hur tillgången på duschar är bara..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar