Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2018-05-24

Lite nytt om att filma på tävlingar, Långa Lugnet å sånt där

Hej och god morgon cykelvänner!

Nu var det länge sedan vi hördes av. Eller ja, det var ju för två dygn sedan så kanske inte jättelänge, men jag tycker om att skriva något här åtminstone en gång om dagen. Så nu kör vi igen!

Det har varit och är lite mycket denna vecka. Dels kom jag hem från jobbet 21 i förrgår, 21:30 igår och kommer nog hem runt 20:30 idag. Detta utan att egentligen börja senare på jobbet. Så det är rätt långa dagar. Igår började jag jobba senare, men då gick jag istället upp halv fem för att markera mina 7.5 kilometer av Långa Lugnet innan jobbet. Det rullar på.

Måste nästan börja med att berätta om att det kommer bli en regeländring gällande kameror på MTB-tävlingar! Jag, och fler med mig, har varit i kontakt med Svenska Cykelförbundet och i veckan fick jag ett svar som sa att det kommer bli en ny nationell tillämpning av UCI's regel och kameror kommer att bli tillåtet här i Sverige på nationella tävlingar. Den ändringen kommer nog snart, men kanske inte så snart som till helgens tävling Långa Lugnet. Långa Lugnet är dessutom UCI-tävling i elitklasserna så dom faller under UCI's reglemente. Jag har dock sökt dispens för att få filma under Långa Lugnet (går det så går det liksom...) och jag har fått det. Så jag kommer kunna få med tävlingsbilder även från min hemmatävling!

Skoj nyheter, tycker jag!

Eftersom det är lite mycket denna vecka så blir det inte mycket träning heller. Nu ska jag vila idag och imorgon för att få återhämta mig lite. Sömnen har ju också varit lidande. Sånt är livet ibland. Jag har dock inte varit helt utan cykling utan cyklade till och från jobb i måndags, till jobb i tisdags och till jobbet igår. Så det blir förhoppningsvis pigga ben på söndag.

Kör så det ryker! På väg till jobbet i tisdags.

Bilder från gårdagens markering av Långa Lugnets första del. Så där cyklade jag ju också även om det kanske inte går under kategorin träning. På stigen som ni ser på den understa bilden så kommer det ligga en och en annan cykelflaska på söndag efter lunch.  Det är inte direkt första gången som jag markerar en bit av Långa Lugnet, kanske snarare typ den femtonde gången eller något sådant. Nej, jag vet inte. Tio gånger? Många gånger har det dock blivit.

På lördag så tänkte Linda och jag att vi skulle kunna bjuda in några på lite grillning och fika här hos mig. Så vi skapade ett Facebook-event och nu har 23 anmält att dom antingen kommer eller är intresserade. Blir ju hur kul som helst detta! Om ni är sugna på att kika förbi och grilla något och snacka cykel så anmäl er gärna här så vi vet hur många som kommer och kan planera efter det: https://www.facebook.com/events/1832877730339245/ Mer info om vad som gäller hittar ni också på den länken.

Nu är det dags för ännu en, härlig, arbetsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar