Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2018-04-22

Snabbcykling på Järavallen

Hej och god kväll!

Sitter nu på tåg 546 på väg mot Stockholm. Även om tåget går till huvudstaden så åker jag bara med till Mjölby där jag byter till Tåg i Bergslagens tåg som tar mig till Borlänge och bilen som står där. Därefter bilresa hem till slutdestinationen Falun. Är nog hemma strax innan ett i natt. Lyssnar nu på Avicii (må du vila i frid!), har nyss ätit en macka och bloggar. Fick in cykeln i grannvagnen, så nu kan jag slappna av för resten av resan. På väg från Mjölby så finns det alltid gott om plats för cyklar i Tåg i Bergslagens tåg.


Tidigare idag så var jag ju på Järavallen. Linda cyklade sin cykling där och när hon var klar så var det min tur, tillsammans med Daniel, Mattias och Jens. Daniel (som har Strava-KOM där) satte tempot och det gick riktigt fort. Jag hade fullt sjå att hänga med och agerade bromskloss åt Mattias och Jens. Daniel var dock snäll nog att vänta in då och då.

Yvonne och Linda efter avslutade snabbvarv. Ser ni för övrigt så fint dom har lagt fram håret på bilden?

En del av cyklisterna där hängde och fikade lite mellan varven. Egentligen så var det vår-kickoff för ett tjejgäng där, vi grabbar mest bara hängde med. Efter att tjejerna var klara så åkte vissa mer, andra hem och några chillade i gräset. Himla trevligt!

Efter att vi suttit och mölat i oss lite gott så stack vi gubbar iväg på ett till snabbevarv. Denna gång satte Mattias upp tempot med Daniel som tvåa och jag trea. Alltså dom hade kunnat ställa av mig där i skogen kändes det som, tack och lov lät dom bli att göra det. Bra teknikträning för mig idag och det här behövde jag verkligen. Det är onekligen en sak att träna ensam i lugn och ro och något helt annat att hetsa lite med andra. Mitt varv tog enligt strava 25.29 och då fanns det ganska gott om utrymme för förbättring.

Så här ser segmentet ut på STRAVA:

På det där andra varvet så slog jag i axlarna i 4-5 träd, slog i styret i ett träd och en gång körde jag in i lite ungträd/buskar så det tog stopp. Även om det ser ut att vara ganska mycket raksträcka på STRAVA där så är det kurvor i princip hela tiden, det gäller att ha tungan rätt i mun. När jag hade fått mitt stopp så skulle jag ju köra ikapp och då gjorde jag misstag på misstag, svårt att öka/stressa på en sådan bana.

Även om pulsen aldrig var speciellt hög så var teknik- och fartträningen guld värd och sällskapet både på och av cykeln i yppersta världsklass!

På väg hem från Järavallen.

Tack alla inblandade för en härlig cykeldag, nu väntar cykling i Falun ett par veckor innan det blir dags att ställa ut cykeln på tävlingspremiären, då ska det gå undan! Om någon är sugen på hets-cykling i Falun framöver så hör gärna av er, eller om ni vet någon snabbträning. Le Peloton på torsdagar måste jag få till...

Nu ska jag nog kolla någon cykel-vlog innan det blir dags för tågbyte, vissa är ju riktigt bra på att lägga ut videos. Vi hörs förhoppningsvis imorgon igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar