Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2018-02-19

Skoda Cycling team och cykelföreläsning

Hej och god morgon!

Ny dag, ny vecka och en ny härlig arbetsdag! Ja, det är givetvis nya möjligheter också för er som samlar på sådana.

Rubriken handlar faktiskt inte om mig denna gång, utan det är Linda som ska ut på äventyr. Hon ansökte nämligen till Skoda Cycling Team och blev med! Vilket betyder att hon i år ska cykla med Team Skoda runt Vätternrundan med målet att klara det hela på under åtta timmar på sina Canyon-cyklar. Läs pressreleasen här: http://cykla.se/artiklar/de-far-chansen-skoda-cycling-team-2018/ Vill ni läsa mer om teamet så gör ni det här: https://www.welovecycling.com/se/skoda-cycling-team/

Cykelköket Falun och Studiefrämjandet erbjuder en föreläsning med Linda den 17:e mars i samband med deras första cykelcafé. Hur kul som helst. Mer info finns här: https://www.facebook.com/events/1603360993080465/
Foto: Henrik Öijer.

För egen del så är det vilodag idag, jag siktar på att ha bra ben imorgon på sista CVR World Cup på Zwift. Sedan väntar ett uppehåll för den cupen innan dom kör en vår-variant med start 26:e mars. Tror att jag kan bli topp 10 totalt i denna vintercup. Men det är bara ettan som går direkt vidare till finalen i Los Angeles och tvåan och trean kvalar mot varandra. Ska kanske sedan sikta in mig på någon annan tävlingsserie framöver och kanske någon som kanske ger pris till fler än två av dom bästa på Zwift. Den här CVR World Cup är ju uppdelad per tidszon också där man får välja fritt, jag har valt den med överlägset bäst motstånd, hade jag kört någon annan tidszon så hade jag antagligen kunnat slåss om bättre placeringar. Kan ju vara värt då att tävla på obekväm tid i vissa fall, tänker jag. Att komma till final i Los Angeles och vara med och kämpa om dom där 106.000$ som det handlar om hade ju varit grymt.

Nåväl, Zwift är skitkul och att tävla i cuper/serier är också något jag gillar. Kanske blir det mer sporadiskt tävlande på Zwift resten av "vintersäsongen", i sommar är det Långloppscupen som gäller för min del!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar