Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2018-02-21

Pendling, Zwift-SM, lån av testcykel och middag med en topp-Zwiftare

Hej och god kväll från soffan!

Ingen TV-soffa just nu då TV:n är avstängd, men vi sitter i soffan i alla fall med varsin dator. Jag skriver ett enkelt blogginlägg och Linda håller på med värsta avancerade och svinstora dokumentet på svår engelska. Lite lättare detta, helt klart.

Vi har nu för ungefär en timme sedan varit hem till Christoffer Hansson och lånat hem en testcykel. Det vankas Zwift-SM i helgen, precis som det var i början av januari. Då var vi också hem till Christoffer Hansson och lånade hans cykel så Linda och jag kunde tävla samtidigt i källaren. Riktigt snällt! Faktiskt så kördes också SM då på samma bana, även om målgången nog inte kommer vara på samma ställe.SM:et som kördes i början av januari var ju arrangerat av Swedish Zwift Riders, en Facebook-grupp. SM som ska köras på lördag arrangeras av Zwift och mästaren och mästarinnan får en mästartröja att ha i ett år på Zwift. Så det blir officiella nationella mästerskapen och det är 15 länder som kommer ha denna tävling. Dom 15 länder med flest Zwift-användare. Jag är taggad för att göra ett så bra resultat som möjligt. Blev väl åtta till slut på det inofficiella mästerskapet, även om jag kanske mentalt räknar mig till femma. Så topp-5 ska väl försöka bli officiellt SM-resultat denna gång.
Mer om det lite senare.

Som jag skrev tidigare idag så blev jag diskad från gårdagens lopp pga för många w/kg (6) i fem minuter. Som jag förstått det så får jag ändå köra SM och kommer att få ett resultat där ändå, om jag inte överskrider gränsen även där förstås. Och den risken finns ju tyvärr. Man får tre "varningar" eller vad man ska kalla det och efter det så stryks alla resultat från alla lopp man kör. Jag ska dock försöka bli ZADA-godkänd, men lär ju inte hinna bli det innan lördag tror jag.

Tidigare i kväll så hade vi en riktig topp-Zwiftare med sambo på besök för middag och gott snack. Det var Louise som var här med den Zwift-tokige Karl Tiselius. Mycket trevlig stund med mycket trevligt snack (mycket Zwift och watt förstås) och god mat. Karl är rankad femma på Zwift och har 13 segrar på sina 46 fullföljda lopp. På sina senaste 10 lopp så har han fyra segrar, två andraplatser och en tredjeplats, så han är rätt stabil där framme. Jag har två segrar på 32 lopp och är rankad 150:e, som en liten jämförelse. Karl har ju en riktigt tung spurt, så där sitter han på ett riktigt vapen. 1700 watt är inga konstigheter för honom. Nåväl, det var väldigt trevligt och Linda hade fått dra det stora lasset i förberedelserna..Hon är en riktig klippa även där. Louise och Karl är lätta att umgås med och det var kul att ses igen, hoppas att det blir snart igen.

Jag utnyttjade det faktum att jag har flextid idag då jag kom relativt sent till jobbet men åkte hem tidigt på eftermiddagen för att kunna göra något där hemma innan gästerna skulle komma. Passade på att trycka på lite också och fick en rätt bra fart på cykeln hem. Snittade lite drygt 80% av max och hade högsta snittfarten med vintercykeln denna vintern. Innan det blev vinter så snittade jag runt 28 till jobbet, så farten har ju sänkts något kan jag konstatera. 24.6 km/h på vägen hem idag och då var jag ändå stolt över det.

Nu ska jag ta en planerad vilodag imorgon, kommer bli skönt. Ska faktiskt vara på jobbet från före halv åtta på morgonen till åtta på kvällen. Så jag får att göra ändå.

Mätt i w/kg så tog jag Zwift-bästa på 15 sekunder, 1 minut och 5 minuter igår, så det var en bra dag. Saknas bara att ta rekord på ett helt lopp och FTP också, men det får kanske ske på ett kortare lopp.

Bilderna har passerat New York-filtret på Instagram stories och visar morgonpendlingen, omklädningsrummet på jobbet och jag redo för hemfärd.

Nu är det alldeles snart läggdags här, vi hörs igen imorgon. Sov gott!

Garmin-data:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar