Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2018-02-21

Jobbpendling i minus svinkallt

Isig av utandningsluften, tufft eller galenskap?

Minus femton komma två på termometern hemma, Gott Snack Podden i ena örat och så lite högre intensitet än vanligt (ca: 80% av max) till jobbet för att hålla värmen bättre. Jag brukar inte lyssna på något när jag tränar, men av någon anledning så ville jag lyssna ikapp. Gott Snack rekommenderas varmt och jag åkte och skrattade för mig själv ute i den friska morgonluften.

Kom fram till jobbet med lite kalla fingrar och någon kall tå, men ingen katastrof och för kylans skull hade jag kunnat hålla på längre. Skönt att ha fått det gjort och jag ser fram emot hempendlingen.

Kan lite kort konstatera att jag blev diskad från gårdagens race också då jag överskred regeln för 6w/kg i 5 min. Återkommer mer i den frågan framöver, men det är som sagt ett angenämt problem att anses vara för stark.
Ganska många har läst gårdagens inlägg och sett videon från racet, så det verkar ha varit populärt. Kul! Vill ni kika tillbaka på det jag skrev igår kväll så kan ni klicka här.

Nu ska jag ägna mig åt min lunch, har inte ätit eller druckit något sedan jag cyklade hit i morse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar