Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2018-02-24

Dags för Zwift-SM


Hej och god morgon från Watopia!

Eller ja, jag är ju i Falun fortfarande. Men om en och en halv timme ungefär så ska jag tävla i Watopia mot ett hundratal andra svenskar i Zwift-SM. När jag kollade nyss så var det 105 herrar anmälda och 13 damer. Kul med så stort startfält och då är det ju anmälan ända fram till start som gäller. Så det blir nog en hel del fler. Superkul!

Jag blev åtta på det inofficiella SM-loppet. Det är nog fler cyklister med idag så jag får nog kriga om en topp-10 men ska gå in för att försöka vinna. Många duktiga cyklister är med, dumt att nämna några för att riskera att missa andra. Dessutom är det ju jättesvårt att veta vilka av alla som är bra på att internetcykla, för där känner jag inte igen alla duktiga cyklister. Några elit-snabba cyklister är dock Samuel Brännlund, Mattias Lundqvist och Kimmo Kananen. Dom två sistnämnda är ZADA-godkända också så dom kan ju bränna på utan att riskera att gå över watt-gränsen. En intressant taktik i sig det där, att jag måste hålla mig under 6w/kg på loppets hårdaste fem minuter för att inte bli diskad.

Loppet är 68.4 km för herrarna där vi ska avverka tre varv på banan som heter Volcano Climb. Det blir lite drygt en och en halv timmes racing det! Det är jättelång backe på slutet av varvet, så den kommer nog filtrera fältet rätt hårt. Förra SM:et så blev det 15 man kvar i täten efter första passeringen av backen.

Linda och jag har riggat cyklarna, så vi är väl i princip redo för att köra skiten ur oss hur länge som helst idag. Nu ska vi ge kaffet!

Loppet startar klockan 10 och ni kan nog se det live här, om det inte funkar så klicka er in på Zwift Community Live på Facebook och leta lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar